Block changes to the Chateau Laurier's classic look/ Protegez le Château Laurier

0 have signed. Let’s get to 15,000!

Robin Collins
Robin Collins signed this petition

Plans are in motion to alter the classic look of the grande dame of Ottawa hotels, the Chateau Laurier, with an addition that is not consistent with her existing style. The Chateau is a heritage property that for many Canadians is representative of our capital city and its history, second only to the Parliament Buildings themselves. The Chateau Laurier is a national historic site, one of Canada's famed railway hotels, completed in 1912. Its opening was postponed when the Titanic sank. It once housed the most famous portrait photographer in the world, Yousef Karsh. We want no changes to the classic Chateau style, we want her features retained.

(Note: As of July 11, with 8,569 signatories, this petition was re-directed  beyond City Council of Ottawa to provincial, federal and NCC decision-makers; French language version added July 16, below.)

PROTEGEZ LE CHATEAU LAURIER

Des projets sont en cours pour modifier l’aspect classique de la grande dame d’Ottawa, le Château Laurier, avec un ajout qui ne correspond pas à son style actuel. Le château est un bien patrimonial qui, pour de nombreux Canadiens, est représentatif de notre capitale et de son histoire, à un jet de pierre des édifices du Parlement eux-mêmes. Le Château Laurier est un lieu historique national, l'un des « hôtels de chemin de fer » réputés du Canada, achevé en 1912. Son ouverture a été reportée au moment du naufrage du Titanic. Il abritait autrefois le photographe de portrait le plus célèbre du monde, Yousef Karsh. Nous ne voulons aucun changement dans le style classique des châteaux français, nous voulons que ses caractéristiques soient conservées.

(Remarque: en date du 11 juillet, avec 8 569 signataires, cette pétition a été redirigée au-delà du conseil municipal d'Ottawa vers les décideurs provinciaux, fédéraux et de la CCN.)

Want to share this petition?