Vi skal have point for elever, som medvirker i musicalen.

0 have signed. Let’s get to 500!
At 500 signatures, this petition is more likely to be featured in recommendations!
Thomas Lind started this petition to Ordrup Gymnasiums Ledelse and

På Ordrup Gymnasium er der afsat 130 timer pr. elev, som skal anvendes i fagene eller til andre faglige aktiviteter. På OG er der blevet valgt, at ca. halvdelen af disse timer skal bruges på at styrke elevernes skriftlige kompetencer, mens den anden halvdel skal bruges på andre faglige aktiviteter: supplerende studietid. Sidste år implementerede Ordrup Gymnasium pointsystemet, hvilket fungerer som en substitution for de 65 timers supplerende studietid, hvor elever kan indtjene point ved at tilmelde sig talentklubber eller interesseforløb. I løbet af de tre gymnasielle år skal hver elev have indtjent 80 point for at kunne bestå 3.G.

Hvert år holder Ordrup Gymnasium en musical, hvor elever arbejder hårdt som dansere, band, kor, PR, designere og roller i en stor helhed, for at få det store projekt til at fungere. Musicalen kræver betydelig meget mere tid end de førnævnte interesseforløb og talentklubber; dobbelt så meget som den talentklub der giver flest point - B-sharp ensemblet. Elever som medvirker i musicalen bærer et stor ansvar, da de skal sørge for, at hele musicalen skal hænge sammen og fungere foran et stort publikum, som betaler for at se showet. Dog bliver medvirkende elever i musicalen ikke ordentlig kompenseret, i form af point, i forhold til det arbejde de yder, for at få projektet til at fungere til den endelige musical uge.

Vi kræver at alle grupper, som medvirker i musicalen, skal få tildelt point, som tilsvarer til det krævende arbejde de yder. Ligesom man får point for talentgrupper, skal man også kunne indtjene point for at medvirke i musicalen; det er blot fair.

0 have signed. Let’s get to 500!