What are OUSD's Options for Full Time Traditional School This Fall?

0 have signed. Let’s get to 1,000!

[Updated 6/29, for Spanish see below]

Recently at the June 23rd Board Meeting Oceanside Unified presented a fall reopening plan to the Board (and 200 parents who were viewing.)

It is obvious a huge amount of very detailed work went into the preparation of this plan.  We greatly appreciate the tremendous effort the District put in to gathering and incorporating parent feedback on that plan.

We also appreciate the focus on the safety of our kids and our community.  We all want that.

No one plan could possibly meet the needs of all parents.

As we saw in the survey results, 15% of parents preferred full distance learning, 36% preferred a hybrid model, and 53% preferred full time traditional school.

In this meeting, we saw a complete distance learning option proposed that would appear to work for those parents who want that.  We also saw a hybrid model that may work for parents who prefer that.

We did not, however, see a proposal for a return to full-time traditional school, an option that the majority of parents surveyed indicated was their first preference.

This was not proposed as an option for the Board to consider.

During the meeting Dr. Vitale mentioned OUSD’s plans may change if other districts are seen taking other approaches.

"We are very open, if there is a district that has learned how to 100% open up with safety in mind, or if we learned how to do that and if we can find a way to do that, we will."

At their June 24th meeting – the next day – the Carlsbad Unified School District held their Board Meeting.  At the end of that meeting, their Board directed their staff to come back to them in their next meeting with a proposal to do just that.

We, the  undersigned parents of Oceanside Unified, would ask that our district do the same - presenting an option to the Board that would include a full-time traditional schedule of in-person instruction.

This option may or may not include social distancing measures and accommodations, depending on conditions.

We would also request that the District include some defined and realistic criteria based on County Health Department measures and guided by the California Department of Education's school reopening guidelines that would indicate whether this plan could be put in place or not at that time.

And, lastly, we would ask that the District's proposal include an estimate of the costs of this program as well as identify what other costs they would then recommend cutting to support this option.

Thank you,

Oceanside Unified's Involved Parents

Recientemente, en la reunion de Oceanside Unified del 23 de junio se presentó a la Junta Directiva un plan de abrir las escuelas en otoño (y a 200 padres que estaban viendo). Es obvio que una gran cantidad de trabajo muy detallado entró en la preparación de este plan. Apreciamos enormemente el tremendo esfuerzo que el Distrito hizo para reunir e incorporar los comentarios de los padres sobre ese plan. También apreciamos el enfoque en la seguridad de nuestros hijos y nuestra comunidad. Todos queremos eso.

Ningún plan podría satisfacer las necesidades de todos los padres. Como vimos en los resultados de la encuesta, el 15% de los padres prefería el aprendizaje a distancia, el 36% prefería un modelo híbrido y el 53% prefería la escuela tradicional a tiempo completo. En esta reunión, vimos una opción de aprendizaje a distancia completa propuesta que parecería funcionar para aquellos padres que lo desean. También vimos un modelo híbrido que puede funcionar para los padres que prefieren eso. Sin embargo, no vimos una propuesta para el regreso a la escuela tradicional a tiempo completo, una opción que la mayoría de los padres encuestados indicaron que era su primera preferencia. Esto no fue propuesto como una opción para que la Junta lo considere.

Durante la reunión, el Dr. Vitale mencionó que los planes de OUSD pueden cambiar si se ve que otros distritos toman otros enfoques. "Somos muy abiertos, si hay un distrito que ha aprendido cómo abrirse al 100% con la seguridad en mente, o si aprendimos cómo hacerlo y si podemos encontrar la manera de hacerlo, lo haremos".

En su reunión del 24 de junio, al día siguiente, el Distrito Escolar Unificado de Carlsbad celebró su reunión de la Junta. Al final de esa reunión, su Junta ordenó a su personal que regresara a ellos en su próxima reunión con una propuesta para hacer precisamente eso.

Nosotros, los padres abajo firmantes de Oceanside Unified, pediríamos que nuestro distrito haga lo mismo, presentando una opción a la Junta que incluiría un horario tradicional de instrucción en persona a tiempo completo. Esta opción puede incluir medidas de distanciamiento social y adaptaciones, dependiendo de las condiciones.

También solicitaríamos que el Distrito incluya algunos criterios definidos y realistas basados ​​en las medidas del Departamento de Salud del Condado y guiados por las pautas de reapertura escolar del Departamento de Educación de California que indicarían si este plan podría implementarse o no en ese momento.

Y, por último, pediríamos que la propuesta del Distrito incluya una estimación de los costos de este programa e identifique qué otros costos recomendarían recortar para dar apoyo a esta opción.