Petition Closed
Petitioning Ministre des RHDC / Minister of HRSD Diane Finley and 1 other
This petition will be delivered to:
Ministre des RHDC / Minister of HRSD
Diane Finley
Prime Minister of Canada / Premier ministre du Canada
Stephen Harper

Nous demandons le retrait de la réforme à l'A.-E.! / We ask for the withdrawal of EI changes!

LA VERSION FRANÇAISE SUIT PLUS BAS

Seasonal work is a big chunk of Canada’s economy. And it's also a lot more. It's the maple syrup that we pour on our pancakes. It's the Christmas trees and wreaths we use to decorate our homes. It's fisheries, agriculture and construction. It's also numerous public jobs and a lot more.

The recent changes brought to Employment Insurance by Harper's government ignore all of the communities, businesses and products that depend on seasonal work. I believe that all these hardworking Canadian men and women who choose to occupy one of these precious seasonal jobs have the right to do so with respect, dignity and without discrimination.

Le travail saisonnier est une partie importante de l’économie du Canada. Et c'est également bien plus que ça. C'est le sirop d'érable que nous versons sur nos crêpes. Ce sont les sapins et les couronnes de Noël avec lesquels nous décorons nos maisons. C'est la pêche, l'agriculture et la construction. C'est aussi de nombreux emplois publics et encore beaucoup plus.

La récente réforme apportée à l'Assurance-emploi par le gouvernement Harper ne tient pas compte de toutes ces communautés, entreprises et produits qui doivent leur existence au travail saisonnier. Je crois que tous ces vaillants travailleurs canadiens, hommes et femmes qui choisissent d'occuper l'un de ces précieux emplois saisonniers ont le droit de le faire dans le respect, la dignité et sans discrimination.

Letter to
Ministre des RHDC / Minister of HRSD Diane Finley
Prime Minister of Canada / Premier ministre du Canada Stephen Harper
WHEREAS is currently occuring across Canada a growing amount of citizens rallies to express concerns, damages and losses sustained by more and more Canadian citizens with the recent changes brought to the Employment Insurance by the Government of Canada, I request the invalidation and immediate withdrawal of the abovementioned changes.

ATTENDU QUE survient présentement au Canada un nombre grandissant de rassemblements citoyens visant à exprimer les inquiétudes, les dommages et les pertes subis par de plus en plus de citoyens du Canada par la récente réforme du gouvernement du Canada à l’Assurance-emploi, je demande l’invalidation et le retrait immédiat de ladite réforme.