Petition Closed
Petitioning Ministre des RHDC / Minister of HRSD Diane Finley and 3 others

Nous demandons le retrait de la réforme à l'A.-E.! / We ask for the withdrawal of EI changes!

LA VERSION FRANÇAISE SUIT PLUS BAS

Seasonal work is a big chunk of Canada’s economy. And it's also a lot more. It's the maple syrup that we pour on our pancakes. It's the Christmas trees and wreaths we use to decorate our homes. It's fisheries, agriculture and construction. It's also numerous public jobs and a lot more.

The recent changes brought to Employment Insurance by Harper's government ignore all of the communities, businesses and products that depend on seasonal work. I believe that all these hardworking Canadian men and women who choose to occupy one of these precious seasonal jobs have the right to do so with respect, dignity and without discrimination.

Le travail saisonnier est une partie importante de l’économie du Canada. Et c'est également bien plus que ça. C'est le sirop d'érable que nous versons sur nos crêpes. Ce sont les sapins et les couronnes de Noël avec lesquels nous décorons nos maisons. C'est la pêche, l'agriculture et la construction. C'est aussi de nombreux emplois publics et encore beaucoup plus.

La récente réforme apportée à l'Assurance-emploi par le gouvernement Harper ne tient pas compte de toutes ces communautés, entreprises et produits qui doivent leur existence au travail saisonnier. Je crois que tous ces vaillants travailleurs canadiens, hommes et femmes qui choisissent d'occuper l'un de ces précieux emplois saisonniers ont le droit de le faire dans le respect, la dignité et sans discrimination.

This petition was delivered to:
  • Ministre des RHDC / Minister of HRSD
    Diane Finley
  • Member of Parliament Calgary Southwest
  • Prime Minister of Canada / Premier ministre du Canada
  • Leader, Conservative Party of Canada / Chef, Parti Conservateur du Canada
    Stephen Harper

Guy Lanteigne started this petition with a single signature, and now has 31,998 supporters. Start a petition today to change something you care about.