Senke sukkerskatten (lower sugartax norway)

0 have signed. Let’s get to 100!

(NOR) Det koster veldig mye for sukker og sukkerprodukter. nå kan mange ikke nyte snop etc. like mye som før.(det hjelper ikke å stige prisen mens frukten er dyr! pluss sukker burde ikke koste for mye! hjelp Norge!) Mange normenn bruker Sverige som fast godteri marked. Norge må kunne slå det!(eksempel) da blir det mer salg og mer tanke på Norge for de som liker sukker. (Vanligvis koster det for mye. en vanlig sjokoladebar koster rundt 45 kroner eller rundt 6 dollar. Før at sukkerskatten steg kostet en slik sjokoladebar rundt 24 eller 3 dollar.)(ENG) It costs a lot for sugar and sugar products.(in norway)now many cannot enjoy candy etc. as much as before.(usually overpriced. chocolate bar normal size is normally now 45 nok or around 6 USD. before the sugar tax rise it costed around 24 NOK or 3 USD) Many Norwegians use Sweden as a candy market. Norway must be able to beat it!(example) then there will be more sales and more candy for those who want more.