Petition Closed
Petitioning Ministre de la Nature, de la Forêt et du Patrimoine Carlo di Antonio and 4 others
This petition will be delivered to:
Ministre de la Nature, de la Forêt et du Patrimoine
Carlo di Antonio
Parlementaire du groupe ECOLO Province de Liège, circonscription de Liège
Veronica Cremasco
Isabelle Simonis
Vice-présidente Commission de la Nature etc
Caroline Cassart-Mailleux (Parlementaire du groupe MR Province de Liège)
Membre effectif Commission de la Nature etc

Non aux pièges tuants | Ban the fox snare | Geen vossenstrop |

Pas plus cruauté envers les animaux | No more cruelty and suffering for animals | Geen lijden meer voor dieren in het wild |

On thursday February 11 in 2010, a badger was found in a snare, located near Flemish and Wallonian nature reserves in Eben Emael, Belgium. He was so badly injured he died the next day. Snares are legal in Wallonie, French-speaking Belgium. They are used to catch foxes. But it's not just foxes that get caught, badgers also wind up as victims and they are a protected species. You can check the blog for a video, but be warned, some of its content is disturbing! www.stopdestrop.be

Click here for pictures: https://picasaweb.google.com/writingaffairs2010/Dierenmishandeling#

Letter to
Ministre de la Nature, de la Forêt et du Patrimoine Carlo di Antonio
Parlementaire du groupe ECOLO Province de Liège, circonscription de Liège Veronica Cremasco
Présidente Parlementaire du groupe PS Province de Liège, circonscription de Liège Isabelle Simonis
and 2 others
Vice-présidente Commission de la Nature etc Caroline Cassart-Mailleux (Parlementaire du groupe MR Province de Liège)
Membre effectif Commission de la Nature etc Christine Servaes (Parlementaire du groupe cdH Province de Liège, circonscription de Liège)
Ce jeudi 11 février 2010, un blaireau a été trouvé pris dans un nœud coulant. Cela se passait à Eben Emael, en Wallonie, près de la frontière Néerlandaise en Belgique. Le noeud l'a si gravement blessé qu'en état de choc, il est mort le lendemain. Ces pièges sont légaux en Wallonie. Ils sont utilisés pour des renards. Mais il n'y a pas que les renards qui sont pris par ces pièges. Les blaireaux en sont également victimes. Consultez le blog afin de voir le film, mais il contient des images choquantes.

On thursday February 11 in 2010, a badger was found in a snare, located near Flemish and Wallonian nature reserves in Eben Emael, Belgium. He was so badly injured he died the next day. Snares are legal in Wallonie, French-speaking Belgium. They are used to catch foxes. But it's not just foxes that get caught, badgers also wind up as victims and they are a protected species. You can check the blog for a video with some disturbing footage.

Op donderdag 11 februari 2010 werd een zwaargewonde das aangetroffen in een vossenstrop. Het dier is aan de verwondingen bezweken. De strop is nog steeds legaal in Wallonië en bedoeld voor de vos. Maar ook andere dieren raken er in verstrikt, met rampzalige gevolgen en veel lijden! WAARSCHUWING: De video bevat schokkende beelden en geluid!

De das is een beschermde diersoort. Het is moeilijk om gerechtigheid en een juiste strafmaat te realiseren voor degenen die verantwoordelijk zijn voor al dat dierenleed, omdat de Waalse jachtwetgeving nog niet van deze tijd is. Het is nodig om dat te veranderen. Help mee door deze petitie te ondertekenen. Stop de strop in Wallonie. Hartelijke dank.

Le blaireau est une espèce protégée. Mais il est difficile de poursuivre en justice et de prononcer une sentence juste contre ceux qui sont responsables, en ce qui concerne ce genre d'animal parce que le code de la chasse wallon n'est pas encore mis à jour. Il est nécessaire de changer cela. Aidez-moi à signer cette pétition. Arrêtez d'utiliser les collets en Wallonie. De tout coeur, merci.

It's hard to find justice and punishment for those who are responsible due to the poor Wallonian hunting legislation. We need to change that! Makes no difference where you are, every voice matters. Even if you live abroad, you could perhaps one day come and visit here as a tourist and then suddenly walk in on a wildlife animal trapped in a snare, crying and suffering. That's not an ideal vacation! So help us stop the snares in Wallonie. You can help by signing our petition. Stop the snares in Wallonie.
Thank you.