Petition Closed

Newsweek and Tina Brown: Correct the record on your 1998 story on John Paulk and "ex-gays"

2,078
Supporters

In 1998, Newsweek published a cover story on "ex-gay" superstar John Paulk and his wife Anne under the headline "Gay For Life?" This gave a major platform to advocates for harmful and fraudulent "ex-gay" therapy and the charalatans who promote it. The article helped advance the "ex-gay" movement into the mainstream, and many LGBT people and their families were hurt or destroyed as a result. Now that John Paulk has come clean, come out as a gay man, apologized to those he hurt, and finally, repudiated "ex-gay" therapy as an ineffective practice that causes more harm than good, Newsweek should do its journalistic duty and prominently correct the record on their 1998 story. We are asking Tina Brown and Newsweek to publish an article that tells the real stories of John Paulk and the harm caused by "ex-gay" therapy.

This petition was delivered to:
  • Newsweek
  • editor
    Tina Brown


    Truth Wins Out started this petition with a single signature, and now has 2,078 supporters. Start a petition today to change something you care about.