Fund our after school program

0 have signed. Let’s get to 200!
At 200 signatures, this petition is more likely to be featured in recommendations!
Shantal Geraldo started this petition to New York City Council and

Afterschool programs provide a lifeline for families and communities across the nation, providing a safe and supervised space for kids to engage in creative, educational activities with caring adults and mentors. But a rocky economic climate and budget tightening at the local, state and federal levels have put these programs at risk.

After school programs are struggling to meet the needs of children and families in their communities, as they face shrinking resources and dismal prospects for new support. The very population that has the most to gain from afterschool and summer programs. These programs help kids stay away from risky behaviors, improve academic achievement and engage in learning.

Afterschool programs experiencing the greatest challenges are those serving majority African-American and Latino children, which serve students from high-poverty.  Afterschool programs reported that their communities and funding are faring better. Yet, programs have significant concerns about their financial future and their inability to reach all the children in their area who need afterschool.

Los programas para después de la escuela brindan una línea de vida para las familias y las comunidades en todo el país, y brindan un espacio seguro y supervisado para que los niños participen en actividades creativas y educativas con adultos y mentores. Pero un clima económico difícil y un ajuste presupuestario a nivel local, estatal y federal han puesto en riesgo estos programas.

Los programas extracurriculares luchan por satisfacer las necesidades de los niños y las familias en sus comunidades, ya que enfrentan recursos cada vez más reducidos y perspectivas sombrías de recibir nuevo apoyo. La misma población que tiene más que ganar con los programas extracurriculares y de verano. Estos programas ayudan a los niños a mantenerse alejados de los comportamientos riesgosos, mejorar el rendimiento académico y participar en el aprendizaje.

Los programas después de la escuela que experimentan los mayores desafíos son aquellos que atienden a la mayoría de los niños afroamericanos y latinos, que atienden a estudiantes de alta pobreza. Los programas después de la escuela informaron que a sus comunidades y fondos les está yendo mejor. Sin embargo, los programas tienen preocupaciones importantes sobre su futuro financiero y su incapacidad para llegar a todos los niños de su área que necesitan programas después de la escuela.

0 have signed. Let’s get to 200!