Petition Closed

#NMspeaksCrisis - Insist NM Legislators take action, bridge the behavioral health gaps NOW

Supporters

Para español, desplácese hacia abajo

New Mexico is in a behavioral health crisis.

Our state does not have Comprehensive and Integrated Behavioral Health services. Research indicates this is the best approach to helping individuals and families who are in need of Behavioral Health support. As New Mexicans, we deserve the BEST.

Historically, New Mexico has had challenges in providing comprehensive and integrated services. In 2013, the state audited and accused 15 established behavioral health providers of fraud. Services were impacted. Five Arizona companies were then contracted to take over patient care. This resulted in 10,000 less people receiving services between 2012 and 2013, according to the interagency Behavioral Health Collaborative.

Now, two of the Arizona companies have left New Mexico and our people are again left in the lurch with inconsistent and disconnected services.

Generation Justice has spent the last year listening to the stories of our community. In this process we have conducted 60 interviews with advocates, providers, and people who use and need behavioral health services. These are the gaps they shared with us:

• Lack of consistent care and high turnover therapists.
  • Overmedication of patients or the use of only medications without other integrated therapies.
  • Shortage of qualified behavioral health professionals, especially bilingual and multicultural clinicians.
  • Postponed or delayed Psychiatric care due to long waits to see psychiatrists. This creates more problems for patients and can lead to more hospitalizations, emergency utilization, and even arrests.
  • Shortage in available drug and alcohol treatment resources due to unnecessary restrictions on Medicaid reimbursement for treatments and providers that are covered by Medicaid in other states.
  • Negative stereotypes of mental illness that stigmatize people who need care.
  • Extended waitlists even for people who are in crisis.

New Mexicans are suffering from severe gaps and disconnection in services. This must change. We can no longer accept the fact that jails and prisons have become the state’s largest providers of behavioral health services.

With the 2016 legislative session almost upon us, NOW is the time for our elected officials to do something—take action, bridge the gaps. We can’t afford to go another year waiting for something to change.

It’s no secret the best behavioral health systems are the ones providing Comprehensive, Integrated and Culturally Appropriate care for each patient, and this is possible in New Mexico.  All New Mexicans deserve the opportunity to live healthy lives.

To share your story about your experience with NM’s behavioral health system or watch the stories of others, visit generationjustice.org/nmspeaks

Nuevo México esta en una crisis de salud conductual.

Nuestro estado no tiene servicios Integrados de Salud Conductual que sean Comprehensivos. Investigaciones indican que esta es la mejor manera de ayudar a individuos y familias que necesitan asistencia de Salud Conductual. Como Nuevo Mexicanos, merecemos lo MEJOR.

Históricamente, Nuevo México a tenido retos en proveer servicios comprehensivos e integrados. En el 2013, el estado audito y acuso de fraude a 15 proveedores establecidos en salud conductual. Los servicios fueron impactados. Cinco compañías de Arizona fueron contratadas para tomar el control de servicios a los pacientes. Esto resulto en menos de 10,000 personas recibiendo servicios entre los años 2012 y 2013, de acuerdo a la Colaborativa de Salud Conductual interinstitucional.

Ahora, dos de estas compañías de Arizona se han retirado de Nuevo México y a nuestra gente otra vez la han dejado estancada con servicios inconsistentes y desconectados. La organización Generación Justicia a pasado el ultimo año escuchando historias de nuestra comunidad. En este proceso conducimos 60 entrevistas con partidarios, proveedores, y personas que usan y necesitan de servicios de salud conductual. Estas son las disparidades que compartieron con nosotros:

·      Falta de atención constante y de alta rotación de terapeutas.

·      Sobremedicación de los pacientes o de medicaciones sin terapias integradas.

·      Escasez de profesionales calificados en salud conductual, especialmente en médicos bilingües y multiculturales.

·      Cuidado Psiquiátrico pospuesto o retrasado debido a esperas largas para ver a psiquiatras. Esto crea mas problemas para pacientes y puede llevar a mas hospitalizaciones, la utilización de emergencia, y hasta arrestos.

·       Escasez de tratamiento de drogas o alcohol en recursos disponibles debido a restricciones innecesarias de reembolso en Medicaid para tratamientos y proveedores que son cubiertos por el Medicaid en otros estados.

·      Estereotipos negativos de la salud mental que estigmatizan a personas que necesitan el cuidado.

·      Listas de espera que son extensas aun para personas que están en crisis.

Nuevo Mexicanos están sufriendo de disparidades graves y de las desconexiones en servicios. Esto debe de cambiar. Ya no podemos aceptar el echo que las cárceles y prisiones se han convertido en los proveedores mas grandes de el estado en servicios de salud conductual.

Con la sesión legislativa del 2016 casi sobre nosotros, AHORA es el tiempo de que nuestros oficiales electos hagan algo – tomen acción, de cerrar las disparidades. No podemos permitirnos otro año de esperar para que algo cambie.

No es ningún secreto que el mejor sistema de salud conductual son los que están proporcionando ayuda a cada paciente que es Comprehensivo, Integrado y Culturalmente Apropiado, y esto es posible en Nuevo México. Todos los Nuevo Mexicanos merecen la oportunidad de vivir vidas saludables. Para compartir tu historia de tu experiencia con el sistema de salud conductual en Nuevo México o mirar otras historias, visita generationjustice.org/nmspeaks

This petition was delivered to:

Generation Justice started this petition with a single signature, and now has 2,217 supporters. Start a petition today to change something you care about.