Tell NDG to address illegal noise from STM ventilation equipment

0 have signed. Let’s get to 100!
At 100 signatures, this petition is more likely to be featured in recommendations!
Robert Miller started this petition to NDG Borough and

**** Please scroll down to read the FRENCH translation ****

The STM (Société de transport de Montréal) is operating noisy ventilation equipment in your area that exceeds the allowable noise disturbance level for the City of Montreal. One of these ventilation systems is located in a small parking lot accessible from Coolbrook Ave just south of Queen Mary Road. The noise can be heard for at least 150 meters from the equipment. The equipment may be up to 50 years old. Newer equipment is more efficient and substantially quieter.

The system produces low frequency and oscillating noise that is disturbing to myself and other residents in the area. Low frequency noise readily passes through exterior walls and into our homes. Multiple studies identify this type of noise as a significant disturbance and environmental toxin which can affect the mental and physical health of those who are exposed to it on an ongoing basis. This is why our Borough has strict limits on noise and must be called upon to enforce its own regulations.

There is an elementary school with small children directly across the street. The kids are being exposed to this toxic noise every day that they are at school.

The issue was investigated in 2019 by Access Montreal (NDG). They determined that the noise level exceeded the maximum level for and sent a letter to the STM to correct the problem. It is one year later and nothing has been done!

Please sign this petition to show you care about your mental and physical well-being, as well as the health and happiness of your neighbours.

Demand that the borough of NDG via their inspection department take immediate action to remedy the situation and that they do it NOW.

**** FRENCH Translation courtesy of Google ****

La STM (Société de transport de Montréal) exploite dans votre quartier du matériel de ventilation bruyant qui dépasse le niveau de nuisance sonore admissible pour la Ville de Montréal. L'un de ces systèmes de ventilation est situé dans un petit stationnement accessible depuis l'avenue Coolbrook, juste au sud du chemin Queen Mary. Le bruit peut être entendu à au moins 150 mètres de l'équipement. L'équipement peut avoir jusqu'à 50 ans. Un équipement plus récent est plus efficace et beaucoup plus silencieux.

Le système produit des basses fréquences et des bruits oscillants qui me dérangent ainsi que ceux des autres résidents de la région. Le bruit à basse fréquence passe facilement à travers les murs extérieurs et dans nos maisons. De nombreuses études identifient ce type de bruit comme une perturbation importante et une toxine environnementale qui peuvent affecter la santé mentale et physique de ceux qui y sont exposés de façon continue. C'est pourquoi notre arrondissement a des limites strictes en matière de bruit et doit être appelé à faire respecter sa propre réglementation.

Il y a une école primaire avec de petits enfants juste en face de la rue. Les enfants sont exposés à ce bruit toxique chaque jour qu'ils sont à l'école.

Le problème a été étudié en 2019 par Access Montréal (NDG). Ils ont déterminé que le niveau de bruit dépassait le niveau maximal et ont envoyé une lettre à la STM pour corriger le problème. C'est un an plus tard et rien n'a été fait!

Veuillez signer cette pétition pour vous montrer que vous vous souciez de votre bien-être mental et physique, ainsi que de la santé et du bonheur de vos voisins.

Exigez que l'arrondissement de NDG via son service d'inspection prenne des mesures immédiates pour remédier à la situation et qu'il le fasse MAINTENANT.

0 have signed. Let’s get to 100!