Salvem Cala Morisca

Petición cerrada

Salvem Cala Morisca

Esta petición ha conseguido 2999 firmas
Ernest Cornella ha iniciado esta petición dirigida a Gisela Saladich (Alcaldessa de Tossa de Mar)

Cala Morisca és una platja verge situada entre els nuclis de Lloret de Mar i Tossa de Mar. És una cala típicament mediterrània amb formacions geològiques interessants i amb bosc mediterrani a tocar de la platja. En sí és d’una gran bellesa visual i natural que representa un emblema de la zona i de la Costa Brava en general. Una cala de difícil accés que s’ha mantingut intacte al llarg d’aquests anys de gran pressió turística.

L’ajuntament de Tossa de Mar, però, permetrà la construcció d’un hotel de quatre estrelles amb piscina i instal·lacions esportives. Per fer possible la construcció de l’hotel és necessària la modificació per part de l’Ajuntament de Tossa de la normativa de costes ja que no es permet l’edificació de cases ni equipaments en aquest punt.

Des de l’Associació Naturalistes de Girona es considera que la proposta d’aprovar la construcció hotelera d’aquesta envergadura (fins a 26.000 metres quadrats) implicaria no només la degradació natural i paisatgística d’una de les zones més emblemàtiques i ben conservades de la zona sinó també un fort impacte ambiental no contemplat en l’aprovació del projecte.

Cal recordar que Cala Morisca pertany a un dels espais que segons el Catàleg d’espais d’interès natural i paisatgístic de les comarques gironines s’haurien de preservar. Aquest document elaborat per la mateixa ANG, reclama entre altres mesures mantenir la zona sense edificar, i fixar-ne la seva protecció com a espai lliure permanent, dins els catàlegs municipals de protecció del paisatge de Lloret de Mar i de Tossa de Mar.

En els darrers anys s'han posat de manifest conflictes on part de la ciutadania i associacions locals manifesten l'afany de preservar zones de ric interès cultural, social i natural. Cala Morisca no és l'únic cas d'una mala gestió urbanística: diferents casos han sortit a la llum en els darrers anys amb la mateixa finalitat: un model turístic, a primera línia de mar, insostenible i amb un fort impacte ambiental.

Per això des de l’Associació dels Naturalistes de Girona demanem la NO edificació del complex hoteler a Cala Morisca per preservar d'aquesta manera un indret únic amb un paisatge i característiques naturals emblemàtiques del litoral català.

Petición cerrada

Esta petición ha conseguido 2999 firmas