Bescherm de vrijheid van meningsuiting

0 have signed. Let’s get to 100!
At 100 signatures, this petition is more likely to be featured in recommendations!
Eric Mirko Gerrits started this petition to Het kabinet and

Beste lezer,

Wij maken ons zorgen over de recente ontwikkelingen in de wereld van 'Big Tech', waaronder:
De verbanning van het persoonlijke Twitter-account van Donald Trump;
De verbanning van een aantal prominenten in de politiek, journalisten en burgers om hun mening;
Het langzaam afhankelijk worden van 'Big Tech' voor standaard dagelijkse bezigheden;
De aanhoudende pogingen van Apple, Google en PayPal om hun concurrentie onder druk te zetten door ze geen ruimte te geven op elkaars platformen waardoor ze een oligopolie vormen;
en nog een tal van andere voorbeelden.

Rekening houdend met deze voorbeelden, geloven wij dat Artikel 7: Vrijheid van meningsuiting; censuurverbod, niet voldoende wordt nageleefd.

Om deze reden willen wij de Nederlandse politiek oproepen tot een bewustzijn over deze ontwikkelingen en welk effect dit heeft op de Nederlandse burgers, bedrijven en overheid. Wij verzoeken de Nederlandse politiek daarom te erkennen dat 'Big Tech' bedrijven, waaronder prominente sociale media bedrijven, gezien hun enorme machtspositie op onder andere onze informatievoorziening. Gezien de sterke afhankelijkheid van 'Big Tech', ondanks hun privaatrechterlijke positie, niet meer in staat is om als privaat bedrijf te functioneren. In het algemeen belang van Nederland en de naleving van de grondwet zouden deze bedrijven anders behandeld moeten worden. Hun maatschappelijke verantwoordelijkheid schuurt tegen de handhaving van de Nederlandse grondwet.

Met vriendelijke groet,

Disengaged.nl

0 have signed. Let’s get to 100!