Request to the NCC/CCN to Re-Open Bate Island in Ottawa, ON

0 have signed. Let’s get to 200!

As a recreational river user, I ask that the NCC/CCN re-open public access to Bate Island in Ottawa/Gatineau as soon as possible.

Bats Island is used by whitewater kayakers, canoeist, stand-up paddlers, body boarders and surfers in the spring for recreational purposes. A wave forms beside the island which users can "surf", but this wave only forms once a year, during the higher water levels in the spring.

Recreational users get much enjoyment out of the spot and are all impacted by the closure of the spot.

Local businesses in both Ottawa and Gatineau are also impacted by the closure, as the influx of recreational users bring business to the area each spring. Shops and eateries such as Trailhead-Paddle Shack, Surfside, Bridgehead, Whispers, Edgar Coffee Shop and local gear manufacturer, Level Six will all see decreased business due to the Bates Island closure.

The recreational river user community, are mindful of the losses suffered by those affected by the recent historic flooding. Many users have been involved in volunteer efforts to protect homes. However as the waters recede and Ottawa/Gatineau returns gradually to normal life we want to see river users and members of the public be able to enjoy again this jewel of the National Capital. We are aware also that the NCC/CCN has large areas of affected riverfront to assess for public safety. To whatever extent this can be accomplished without drawing resources from more crucial or threatened areas, we ask that this area be prioritized as perhaps the next week to ten days represents a limited opportunity to enjoy surfing on the wave that only appears at this water level. Thanks for your consideration.

As a member of the community I ask for the NCC/CCN to re-open public access to Bate Island in Ottawa/Gatineau as soon as possible.

Thank you.

--------

En tant qu'utilisateur récréatif de la rivière, je demande à ce que la CCN permette à nouveau l'accès public à l'île Bate à Ottawa / Gatineau dès que possible.

L'île Bate est utilisée par les kayakistes d'eau vive, les canoéistes, les utilisateurs de planche à pagaie, de bodyboard et les surfeurs au printemps à des fins récréatives. Une vague que ces différents groupes peuvent surfer se forme à côté de l'île, mais elle n’est présente que lors d’une courte période au printemps lorsque les niveaux d'eau sont plus élevés.

Les utilisateurs récréatifs apprécient énormément cette vague et sont tous touchés par la fermeture de l'endroit.

Les entreprises locales d'Ottawa et de Gatineau sont également touchées par la fermeture, car ils bénéficient directement de l’usage fait de cette vague à chaque printemps. Des magasins et des restaurants tels que Trailhead-Paddle Shack, Surfside, Bridgehead, Whispers, Edgar Coffee Shop et le fabricant local d'équipement Level Six, verront une diminution de leurs activités en raison de la fermeture de l'île Bate.

La communauté récréative des utilisateurs de la rivière est consciente des pertes subies par les personnes touchées par les récentes inondations historiques. De nombreux utilisateurs ont participé à des efforts bénévoles pour protéger les maisons. Cependant, à mesure que les eaux reculent et que la Région de la Capitale Nationale retourne graduellement à la vie normale, nous souhaitons que les utilisateurs des rivières et les membres du public puissent profiter de ce bijou de la capitale nationale. Nous savons également que la CCN a de vastes zones riveraines affectées par les récentes inondations qu’elle doit évaluer afin d’assurer la sécurité du public. Dans la mesure où cela peut être réalisé sans détourner les ressources de zones plus critiques ou menacées, nous demandons que l’évaluation de l’Ile Bates pour sa réouverture soit priorisée possiblement d’ici une semaine à dix jours compte tenu de la période limitée pour profiter du surf sur la vague qui n'apparaît qu'à ce niveau d'eau.

Merci pour votre considération.

En tant que membre de la communauté, je demande à ce que la CCN permette à nouveau l'accès public à l'île Bate à Ottawa / Gatineau dès que possible.

Je vous remercie.

Today: John is counting on you

John Rathwell needs your help with “National Capital Commision/Mission de la Capitale Nationale: Request to the NCC/CCN to Re-Open Bate Island in Ottawa, ON”. Join John and 101 supporters today.