Victory

Prioritize people with down syndrome for Covid vaccine urgently - C'est urgent!

This petition made change with 20,874 supporters!

Le français suit

People with Down Syndrome are at a high risk for contracting Covid, being hospitalized for Covid and dying from Covid.

Scientific medical studies published since October 2020 consistently have found that adults with Down Syndrome are at a significantly greater risk of COVID than others: they are 5 times more likely to be hospitalized and 10 times more likely to die. Due to their genetics, their medical age is many decades older than their chronological age. In fact, the international Trisomy 21 Research Society reported the risk to those with DS aged 40 and is comparable to the general population aged 80.

Given the high risk to people with Down Syndrome it is urgent that they are included on the priority vaccine list in Quebec and Canada. Many other countries around the world have already put them at the top of the list, but that has not happened here.

Please sign this petition to let our members of the Quebec National Assembly and the Canadian Parliament understand the urgency of this situation and show your support for this vulnerable group who has been forgotten!

___

Les personnes vivant avec la trisomie 21 sont hautement à risque de contracter la COVID-19, d’être hospitalisées et d’en mourir.

Les études médicales scientifiques publiées depuis le mois d’octobre 2020 sont sans équivoque. Le risque de contracter la COVID-19 pour les adultes vivant avec la trisomie 21 est nettement plus élevé: ils sont cinq fois plus à risque d’être hospitalisés et dix fois plus à risque d’en mourir. En raison de leur génétique, les personnes vivant avec la trisomie 21 font face à un vieillissement prématuré. En fait, l’association internationale Trisomy 21 Research Society a affirmé que le risque des personnes ayant la trisomie 21 âgées de 40 ans est comparable à celui de la population générale âgée de 80 ans.

Compte tenu de ce risque élevé, il est urgent que les adultes vivant avec la trisomie 21 soient inclus sur la liste prioritaire de vaccination du Québec et du Canada. Plusieurs autres pays dans le monde les ont déjà placés en tête de liste, dont la France, la Belgique et le Royaume-Uni. Malheureusement, ce n’est pas le cas ici. Nous vous demandons de signer cette pétition afin que les membres de l’Assemblée nationale du Québec et du Parlement du Canada comprennent l’urgence de la situation ainsi que pour démontrer votre soutien envers ce groupe vulnérable totalement oublié.

Today: Sarah is counting on you

Sarah Lusthaus needs your help with “National Assembly of Quebec: Include people with down syndrome for Covid vaccine urgently”. Join Sarah and 20,873 supporters today.