Petition Closed

Equal social assistance payments for married people as for singles

This petition had 19 supporters

Why does the Government punish us for falling in love? Married couples receive $482 less per month as a couple on social solidarity than single people. Married couples on social assistance receive $284 less. Why does the government discriminate against married people? People on social assistance and social solidarity are already at the lowest income level and are struggling to get by. We are asking the Government of Quebec for equality. We are asking them to raise social solidarity and social assistance so it is not less after you get married or become a couple. This will help encourage people to get married. Without this increase many people will not be able to get married. Let the lovers be in love without being punished!

Please sign using one of the links below:

Link to where to sign:

SIGNEZ CETTE PÉTITION ET CHANGEZ VOTRE AVENIR!

Cette pétition vise à augmenter les prestations d'aide financière de dernier recours (aide sociale et solidarité sociale) pour les personnes en couple et les personnes mariées.

Pourquoi le gouvernement nous punit d'être en amour? Les couples reçoivent 482 dollars de moins sur la solidarité sociale que deux personnes célibataires. Pour l'aide sociale, il s'agit de 284 dollars de moins. Les personnes prestataires d'aide sociale ou de solidarité sociale vivent déjà au bas de l'échelle et sont constamment en mode survie. Je demande l'égalité au gouvernement. Je demande à ce que le règlement soit changé afin que les prestataires ne perdent pas d'argent quand ils ou elles ont un partenaire. Sans cette augmentation des prestations, les prestataires ne pourront pas se marier ou vivre en couple. Laissons les amoureux s'aimer, sans les punir!

Vous trouverez cette pétition en tapant 'petition 6759' dans Google ou en suivant le lien :

Today: Jennifer is counting on you

Jennifer Mcleish needs your help with “National Assembly of Quebec: Equal social assistance payments for married people as for singles”. Join Jennifer and 18 supporters today.