Ask Municipality of "La Pêche" to declare a climate Emergency

0 have signed. Let’s get to 500!

English follows below

Nous, les résidants de La Pêche, soussignés, sommes profondément préoccupés par les effets dévastateurs des perturbations climatiques que menacent les vies et les moyens de subsistance des générations actuelles et futures. En 2017, La Pêche déclare l’état d’urgence et doit remplacer les ponceaux et les routes endommagées pas les inondations. Les coûts pour les municipalités continueront d’augmenter à mesure que la crise climatique s’aggravera. Pour cette raison, nous appuierons fermement toute initiative ou politique proposée par la Municipalité de La Pêche afin d’atténuer ces effets. Par exemple¸ Gatineau et Ottawa, ainsi que 400 autres municipalités du Québec, ont déclaré une urgence climatique. Nous demandons que notre Conseil considère cette déclaration comme une première étape dans l'élaboration d'un plan d'action climatique solide.

We the undersigned¸ residents of La Pêche¸ are deeply concerned about the devastating impacts of climate disruption that threaten lives and livelihoods today and for future generations.  In 2017, La Pêche declared a state of emergency and had to replace culverts and washed out roads from flooding. Costs on municipalities will continue to increase as the climate crisis worsens.  For that reason we will strongly support any initiative or policies proposed by the Municipality of La Pêche to help mitigate these effects. For example¸ Gatineau and Ottawa along with 400 other municipalities in Québec have declared a climate emergency. We ask that our Council consider such a declaration as a first step in developing a robust climate action plan.

Want to share this petition?