0 have signed. Let’s get to 500!

Rocketship Futuro Academy, a charter school in the Mt. Diablo Unified School District located at the Glenbrook Middle School campus, a Proposition 39 (Prop 39) facility. The students are receiving an excellent education in a positive learning environment; however, something critical is missing. We are asking the Board Members of Mt. Diablo Unified School District to take immediate action to follow the law and instruct district staff to install a playground structure at our district facility by August 15, 2018.

The intent of Prop. 39 is to ensure "that public school facilities should be shared fairly among all public school pupils, including those in charter schools." (Education Code Section 47614.) Prop. 39 requires school districts to make "reasonably equivalent" facilities available to charter schools that includes a building that is similarly furnished and equipped and the neighboring elementary schools.  All elementary school children in the district have a playground yet our children are being denied access to equal treatment of facilities on our campus.

Please sign to show your support for the construction of a playground at Rocketship Futuro Academy.

Rocketship Futuro Academy, una escuela autónoma en el Distrito Mt. Diablo ubicado en el plantel de la Escuela Intermedia Glenbrook, una instalación de Proposición 39 (Prop 39). Los estudiantes están recibiendo una excelente educación en un ambiente de aprendizaje positivo; sin embargo, falta algo crítico. Estamos pidiendo a los miembros de la mesa directiva de Mt. Diablo Unified School District para tomen medidas inmediatas para cumplir con la ley e instruir al personal del distrito para que instale una estructura de patio de recreo en las instalaciones de nuestro distrito antes del 15 de agosto de 2018.

La intención de Prop. 39 es garantizar "que las instalaciones de las escuelas públicas se compartan equitativamente entre todos los alumnos de las escuelas públicas, incluidos los de las escuelas autónomas". (Sección 47614 del Código de Educación). Prop. 39 requiere que los distritos pongan a disposición de las escuelas autónomas instalaciones "razonablemente equivalentes" que incluyen un edificio amueblado y equipado de manera similar y las escuelas primarias aledañas. Todos los niños de escuela primaria en el distrito tienen un patio de recreo pero a nuestros niños se les niega el acceso a un tratamiento igual de las instalaciones en nuestro campus.

Por favor, firme para mostrar su apoyo a la construcción de un juego de recreo en Rocketship Futuro Academy.

Today: Rocketship Futuro Academy is counting on you

Rocketship Futuro Academy needs your help with “Mt. Diablo : Build a playground at Rocketship Futuro- Construye un juego de recreo en Rocketship Futuro”. Join Rocketship Futuro Academy and 244 supporters today.