Petitioning MSD/MERCK Netherlands and 2 others

PETITIE: NEEM ONMIDDELLIJK HET GIFTIGE ANTI-TEKEN/VLOOIENMIDDEL BRAVECTO UIT DE HANDEL

TEKEN NU DE PETITIE VOOR HET ONMIDDELLIJK UIT DE HANDEL NEMEN VAN HET GIFTIGE  ANTI-TEKEN/VLOOIEN-MIDDEL  “BRAVECTO”.

ER ZIJN WERELDWIJD AL VEEL HONDEN ERNSTIG ZIEK GEWORDEN, OF ERGER NOG, DOOR DIT INSECTICIDE MIDDEL OVERLEDEN.

Rico was zo’n hond. Een vitale levenslustige hond (kruising Hollandse Herder x Mechelse Herder), die nog volop genoot van het leven, en graag lange wandelingen maakte.Twee dagen na BRAVECTO kreeg hij zeer ernstige verschijnselen (hartritmestoornissen, hoge koorts, extreem snelle ademhaling enzovoort), en nog geen maand later was hij dood.

* Bravecto (de werkzame stof is het insecticide  “Fluralaner”) is een middel dat inwerkt op het centrale zenuwstelsel van de teek (maar ook van de hond).

ENKELE VOORBEELDEN VAN DE ERNSTIGE BIJVERSCHIJNSELEN VAN BRAVECTO (deze worden cynisch genoeg helemaal niet vermeld in de bijsluiter, daarin staat alleen “lichte maag en darmproblemen”):

* Ernstige hartritmestoornissen, soms met de dood tot gevolg * Hoge koorts * Zeer snelle ademhaling * Bloed braken * Lichte tot zeer zware epileptische aanvallen * Ontsteking van de pancreas (pancreatitis) * Leverfalen * Nierfalen * Enzovoort, enzovoort.......

Laat je niks wijs maken door je dierenarts. Ze noemen het een “smakelijke kauwtablet”, maar dit middel is een giftig insecticide, dat eigenlijk helemaal niet aan honden gegeven zou moeten worden.

LET WEL: HET GAAT HIER OM EEN INSECTICIDE DAT 3 TOT 4 MAANDEN WERKZAAM IS IN HET LICHAAM VAN JE HOND, EN IN DIE TIJD ALLE ORGANEN TE LIJF GAAT. DUS TEKEN NU DE PETITIE OM DIT GIF BRAVECTO VOORGOED UIT TE BANNEN IN DE WERELD VAN DIERENARTSEN EN DE DIERGENEESMIDDELEN-INDUSTRIE.

De Facebook pagina DOES BRAVECTO KILL DOGS geeft meer informatie over de bijverschijnselen, en over hoe je een klacht kan indienen / melding kan maken van de bijwerkingen bij de officiële instanties:  https://www.facebook.com/groups/411371212394679/permalink/464664963731970/

This petition will be delivered to:
  • MSD/MERCK Netherlands
  • Intervet netherlands
  • State Secretary of Economic Affairs, The Netherlands

michael van de sande started this petition with a single signature, and now has 3,620 supporters. Start a petition today to change something you care about.