Petition update

NO AL PROJECTE DE MEGA ESPAI ESQUIABLE AL COR DEL PARC NATURAL REGIONAL DELS PIRINEUS CATALANS

Collectif Non au projet de grand domaine skiable dans les Pyrénées Catalanes

May 6, 2016 — Projecte d'ampliació de pistes i de lligam entre Font-romeu, Bolquera, els Angles, Formiguera

Primers membres del Col.lectiu : Christian Blanc, antic batlle dels Angles, Antoni Glory, delegat Moutain Wilderness i les associacions: Charles Flahault, Alternatiba 66, Fédération Aude Claire, Club Alpin Français Cerdagne-Puigmal, Grup Pirinenc Excursionista Nord Català, Groupements Pastoraux Vallsera-Lladura et Pasquiers Royaux, ACCA Fontrabiosa, Real Idées, Collectif Alternatif aux Pesticides 66, Groupe Ornithologique du Roussillon (GOR), Association Pyrénéenne des Accompagnateurs en Montagne 66 (APAM 66), Cerdagne Rando...

El 17 de desembre de 2015 els batlles dels municipis de Font-romeu, Bolquera, els Angles, Formiguera annunciaven la decisió d’enllaçar llurs estacions d’esqui per a fer-ne el més gran espai esquiable dels Pirineus.
Aquest projecte preveu la creació de 9 kms de remuntadors i de 40 kms de pistes d’esqui amb canons de neu, obres de desforestació, de remoció de terres i d’infraestructures diverses a travès de valls encara preservades de la Bollosa, de l’estany d’Aude, de Vallsera, de la Balmeta, de la Lladura, del Puig de la Costa del Pam, situades en el Parc natural regional dels Pirineus catalans (Natura 2000, ZNIEFF, paratge protegit, bosc patrimoni, etc..)

Denunciem aquesta amenaça de catàstrofe ecològica, econòmica i social i diem:

NO a una tal fugida endavant, a l’heretgia financera d’un projecte desmesurat i obsolet, (70 milions d’euros de cost sot-evaluat, 700.000 € d’estudis dels quals 116.000 € d’estudis de clientela i màrqueting ja pressupostats per la Moncomunitat de municipis Capcir-Alt Conflent) i això, en un context d’estagnació de l’esqui de pistes i de rescalfament climàtic comprovat (COP 21), amb a més conseqüències tarifàries pels clients i fiscals pels contribuents.

NO a la ruptura dels equilibris econòmics i socials del territori que afectaria les estacions d’esqui i amenaçaria més particularment les més petites d’elles així com els pobles de proximitat.

NO al dany irreversible i sense compensació possible d’aquest paratge excepcional, de la seva biodiversitat, dels seus ecosistemes.

NO a la destrucció de les estives i al malbaratament dels espais agrícols seculars, font d’una ramaderia, d’una agricultura i d’una alimentació de qualitat.

NO a l’agravació dels riscos d’incendi i de les contaminacions diverses induïdes per aquest projecte.

NO a l’alteració d’emplaçaments arqueològics i dels llurs paisatges d’una importància històrica i cultural úniques (habitat medieval de Vallsera, antics paratges pastorals i d’explotació minera de la Costa del Pam…).

NO a la destrucció dels indrets d’hivernada, a posar en perill la fauna emblemàtica de muntanya, a la degradació dels recursos hídrics, dels medis aquatics i de les zones húmides.

NO a la negació de la carta del Parc Natural Regional dels Pirineus Catalans, adoptada solemnament per aquests municipis mateixos, arrossegant de facto la desaparició del parc i la pèrdua de les seues diferents qualificacions (allotjament, productes del terrer)

Per tal que l’irreparable no sigui perpetrat, per tal que aquestes últimes valls dels Pirineus Catalans encara preservades no siguin pas malmeses per sempre:

DEMANEM LA RENÚNCIA IMMEDIATA I DEFINITIVA AL PROJECTE DE MEGA ESPAI ESQUIABLE EN ELS PIRINEUS CATALANS

Feu-vos soci del Col.lectiu, proposeu i participeu:
nonaugds@gmail.com

PRIMERA CITA a un aplec muntanyenc i ciutadà, el 5 de juny del 2016 a les 11 h a l’estany de Vallsera (Lac de Balcère/els Angles 66) i a les 12 h a l’estiva de la Jaça de les Ganyades

Aquesta petició serà entregada a:
Senyor Jean-Louis Demelin, batlle de Font-romeu, President de la MM Capcir-Alt Conflent,
Senyor Michel Poudade, batlle dels Angles, President de l’associació de les neus catalanes,
Senyor Philippe Loos, batlle de Formigueres,
Senyor Jean-Pierre Abel, batlle de Bolquera.

Keep fighting for people power!

I'll power Change with $5 monthlyPayment method

Discussion

Please enter a comment.

We were unable to post your comment. Please try again.