Diretta a Ministry of Foreign Affairs, Islamic Republic of IRAN ed a(d) 7 altri

0 hanno firmato. Arriviamo a 2.500.

(ENGLISH)
Villa Nemazee is one of the two works of Italian architect, Gio Ponti, in Middle East. The other one is located in Iraq which was partially destroyed due to the war in 2003 and is now being under rehabilitation by UNESCO, which emphasises on the importance of this architect's works. As a result of this, Villa Nemazee becomes the only well-preserved work of Gio Ponti in Middle East. Situated in the north of Tehran -Iran- this building was registered as a national heritage in 2007. Unfortunately, it is recently eliminated from the list of national heritage sites and is about to be demolished and replaced by a 5-star hotel.
This work of modern architecture has a great value and should get the appreciation it deserves. We'd like the Villa to be protected and registered back as a National or World Heritage.
Please help us save it by signing and sharing this petition. Act now to save a world heritage from complete destruction.

(ITALIAN)
Villa Nemazee è una delle due opere di architetto italiano, Gio Ponti in Medio Oriente. L'altra si trova in Iraq, che è stata parzialmente distrutta a causa della guerra nel 2003. Essa è ora in fase di riabilitazione dall'UNESCO, il che sottolinea l'importanza delle opere di questo architetto. Di conseguenza, Villa Nemazee rimane l'unico lavoro ben conservato di Gio Ponti in Medio Oriente. Situato nel nord di Teheran -Iran- questo edificio è stato registrato come patrimonio nazionale nel 2007. Purtroppo, è stato recentemente rimosso dalla lista dei beni del patrimonio nazionale l'anno scorso e sta per essere demolita in favore di un albergo a 5 stelle. Questa opera ha un grande valore e dovrebbe essere apprezzata come se la merita. Noi vorremmo che Villa Nemazee viene prottetta e registrata di nuovo come il patrimonio nazionale o il patrimonio mondiale. Si prega di aiutarci a raggiungere questo obiettivo con la firma e la condivisione di questa petizione. Muoviamoci ora per salvare un patrimonio mondiale dalla distruzione completa.

فارسی
ویلا نمازی تنها بنای دست نخورده اثر معمار معروف ایتالیایی جو پونتی در خاورمیانه میباشد. این ویلا در سال ۱۳۳۹ در تهران بنا شد ودر آبان ماه ۱۳۸۶ با رضایت مالک بنا در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید. جو پونتی این ویلا را بر مبنای مفهوم «شادیِ زندگی» خلق کرد. او جزء به جزء مسائل محیطی این قطعه زمین را در نیاوران مطالعه کرد و نهایتِ استفاده را از همه‌ امکانات محلی برده است، دیوارهای حیاط‌خلوتِ ویلا نمازی با طرح‌های سرامیکی هنرمند معروف ایتالیایی «فائوستو ملوتی» تزئین شده که آثارش در نوع خود بدیع هستند.
متاسفانه در تیرماه ۱۳۹۵ به درخواست مالک جدید این بنا به صورت قطعی از لیست آثار ملی حذف شد و قراراست به زودی تخریب شده و به جای آن هتل ساخته شود.
«ویلای نمازی» از این جهت حائز اهمیت است که به همراه «ساختمان شورای برنامه‌ریزی و توسعه» در بغداد، تنها آثارجوپونتی در خاورمیانه محسوب می‌شود. اثر جوپونتی در بغداد در جنگ سال ۲۰۰۳ آسیب فراوان دید که اکنون توسط یونسکو در حال مرمت است و مرمت این بنا توسط یونسکو نشان از اهمیت جهانی کارهای این معماردارد.
حال این بنای با ارزش تنها چند قدم با نابودی فاصله دارد! ما خواهان امحاء مجوز تخریب این ویلا و همچنین ثبت مجدد این اثر به عنوان میراث ملی و یا جهانی هستیم.

امید است که با همکاری شما در امضا و انتشار این درخواست بتوانیم مانع از تخریب اثر ارزشمند دیگری شویم.

Questa petizione sarà consegnata a:
  • Ministry of Foreign Affairs, Islamic Republic of IRAN
  • Politecnico di Milano
  • Ambasciata
  • Ambasciata della Republica Islamica dell'Iran in Italia
  • Ministero dei Beni e delle Attività Culturali e del Turismo
  • Iran's Cultural Heritage Handicrafts and Tourism Organization (ICHHTO)
  • tehran municipality
  • The United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization (UNESCO)

Mahboobeh Rezaei ha lanciato questa petizione con solo una firma e ora ci sono 1.602 sostenitori. Lancia la tua petizione per creare il cambiamento che ti sta a cuore.

Oggi: Mahboobeh conta su di te

Mahboobeh Rezaei ha bisogno del tuo aiuto con la petizione "Ministry of Foreign Affairs, Islamic Republic of IRAN: SAVE Gio Ponti's Villa Nemazee, a unique masterpiece of modern architecture in Tehran". Unisciti con Mahboobeh ed 1.601 sostenitori più oggi.