Italiani a Londra: abbiamo diritto a un Consolato efficiente!

0 have signed. Let’s get to 1,000!
At 1,000 signatures, this petition is more likely to be featured in recommendations!
Rossella Proscia started this petition to Ministero Affari Esteri and

Ci sono piu' di 220,000 Italiani registrati a Londra, e molti ancora che non sono registrati. Tutti noi abbiamo diritto a servizi consolari che funzionano. Partecipate a questa petizione per chiedere che finiscano le attese lunghe, l'impossibilita' di prenotare un appuntamento alla sede Consolare. Persino le Questure Italiane sono a conoscenza delle difficolta' che incontriamo ogni giorno per accedere a servizi a cui abbiamo diritto. E' ora di far sentire la nostra voce. Questa petizione sara' presentata al Ministero degli Affari Esteri, perche' non bastano piu' le promesse, ci vogliono I FATTI!

There are more than 220,000 Italians registered in London and many more in other parts of the country, needing to use the services of the Italian Consulate in London. They face huge difficulties in just accessing an appointment for a passport. Months and months of trying for a free slot and then further months of waiting time for the appointment. The phone lines are always busy and they don't even answer emails. Italians in London have a right to access an efficient administration. Join this petition to bring the problem to the attention of Italian authorities. Thank you

0 have signed. Let’s get to 1,000!