Petición cerrada

Per un 016 més segur

Esta petición ha conseguido 15 firmas

Hola a totes i a tots!

Som un grup d'alumnes de quart de l'ESO del col·legi Escoles Sant Josep-Jesuïtes de València.

La nostra petició, com es pot veure al títol, va relacionada amb alguns aspectes del 016 i de la pàgina web del Ministeri de Sanitat, Serveis Socials i Igualtat, que pensem que es podrien millorar.

Primer de tot, ens anem a centrar en la pàgina web del Ministeri de Sanitat, Servicis Socials i Igualtat, al apartat dedicat a la violència de gènere. Primer de tot, només entrar a la pàgina, ens ix un cartell el qual ens diu que eixa pàgina no es guarda al historial, ens recomana navegar en incògnit i ens avisa que hi ha una opció per a "eixir ràpid", que després comentarem. Que ens avisen està molt bé, pero una vegada dins de la pàgina, ja no pots fer res, i ja s'ha registrat a l'historial. L'opció d'eixir ràpid, és, possiblement, el menys útil de la pàgina. Una opció que, teòricament, està per fugir ràpid de la pàgina en cas de que vinga el maltractador, en realitat et rediregeix a la pàgina del Ministeri de Igualtat, deixant al historial la teua visita a ambdues pàgines, sense eixir realment de cap pàgina, ja que si punxes al botó de tornada, et torna a enviar a la pàgina de violència de gènere. En tot cas, el contingut de la pàgina està molt bé, i si que ajuda a la maltractada. Ademés, està disponible en molts idiomes, per poder arribar a més gent. Si aconseguiren canviar aquestes coses, la web seria perfecta.

Ara anem a parlar del telèfon mòbil del 016, el telèfon contra el maltracte. Aquest telèfon, com ja estarem cansats d'escoltar-lo, és gratuït, no deixa registre a la factura i ajuda a la dona davant del maltractador. Però, no pot ser tot bo, no? Com hem esmentat abans, no deixa cap rastre a la factura del mòbil, però, al registre de trucades del propi mòbil que passa? Bé, al registre de trucades del propi mòbil si que es queda guardat, cosa que molta gent desconeix. Açò pensem que és més perillós que es quede a la factura, ja que si l'acossador agafa el mòbil, veu el registre i per desconeixement o per que simplement se t'ha oblidat borrar-lo, la trucada et pot eixir molt cara. "Doncs que no s'obliden de borrar les trucades!" diran alguns. Bé, una persona acostumada a les noves tecnologies sap perfectament com borrar l'historial del mòbil, però que passaria si la dona maltractada és major? Les persones ancianes (no totes, òbviament) no saben com borrar les trucades, el que les pot fer vulnerables a més assetjaments per part del maltractador.

I el més important, com es pot solucionar tot açò? Val, que conste que cap dels servidors que escriuen el que ara mateixa estàs llegint son informàtics ni res paregut. El que pareix que de moment és més viable per a solucionar lo del 016, és una bona idea de la companyia fabricant de dispositius electrònics, BQ. El que vol fer aquesta companyia, és, bàsciament, implantar un sistema a cada mòbil, que quan detecte que la trucada ha sigut realitzada al 016, la elimine directament de la base de dades, com si mai no s'haguera fet eixa trucada. Òbviament, la trucada serà gratuïta i tampoc no es registrarà a la factura. El fabricant també està disposat a compartir aquest sistema amb altres companyies, ja que no es un sistema massa complex i pot ajudar molt a les dones maltractades. Ací us deixem tota la notícia per a que la pugueu vore sencera.

Amb tot açò, volem acomiadar-nos de totes i tots els que hàgiu llegit aquesta proposició, i per suposat, si voleu signar-la, esteu convidats a fer-lo.

Sense res més a dir i en pro d'un futur millor, ens acomiadem des de València!

Hoy: Roal2lu cuenta con tu ayuda

Roal2lu Garmarvaljai necesita tu ayuda con esta petición «Ministerio de Sanidad, Servicios Sociales e Igualdad: Per un 016 més segur». Únete a Roal2lu y 14 personas que ya han firmado.