Por un Plan Nacional contra la Endometriosis

<<English version below>>

Me llamo Eva García y sufro, como otras dos millones de mujeres en España, endometriosis. Un dolor insoportable, difícil de describir y que se repite cada mes. En mi caso la enfermedad está diagnosticada, pero miles de mujeres en nuestro país desconocen que la padecen. En alguna ocasión me he llegado a encontrar con algún ginecólogo que cree que exagero en mi dolor - como si él pudiera medirlo - y que lo que debo de hacer es aguantarme por ser mujer. “Que es lo que toca”. Muchas mujeres vemos mermadas nuestra calidad de vida, llegando incluso a incapacitarte para trabajar o hacer vida social.

Lo más sorprendente es que la enfermedad está considerada como benigna y por tanto son casi inexistentes los programas de investigación y especialización sobre esta patología. Entre sus consecuencias más graves están los problemas de infertilidad. Si la enfermedad se complica puede suponer la pérdida de órganos reproductores, riñones, parte del colon, hígado o incluso verse dañado el pulmón, el corazón y el cerebro. En ocasiones la única solución que nos dan es medicarnos a base de hormonas como si de una cura se tratase, y en los casos más severos, cuando un órgano vital se afectado hay que recurrir a intervención quirúrgica por laparoscopia.

Como mañana puede suceder a vuestra hija, hermana, amiga o novia, es necesario que todos y todas firmemos esta petición para pedir al Ministerio de Sanidad un plan específico sobre la endometriosis.

>> Firma y difunde esta petición para que el Ministerio de Sanidad cree un Plan Nacional sobre Endometriosis.

Cuanta más gente firme y comparta esta petición, más personas conocerán a qué nos estamos enfrentando, y qué pasos son necesarios para lograr una mayor investigación y una cura a la conocida como “enfermedad silenciosa”. Cada vez más personas están apoyando esta causa. Por eso no es un problema mío, sino de millones de mujeres en nuestro país. Es necesario una mayor especialización de los ginecólogos, la existencia de unidades especializadas y ayudas a los medicamentos que palian los dolores de esta enfermedad.

Firma esta petición para ayudarme a conseguirlo.

Por una vida sin dolor.

PD. Puedes encontrar más información en la página de Facebook de ADAEC, donde se pueden conocer muchos casos, también cómo solicitar una derivación de nuestro caso y, en definitiva,  ayudarnos a estar más informadas.

My name is Eva Garcia and I suffer from endometriosis. An unbearable pain, difficult to describe and which is repeated every month. In my case the disease was diagnosed, but there are millions of women in our country who are unaware that they are suffering it. I sometimes have had to deal with a gynecologist who believes that I exaggerate my pain - as if he/she could measure it - and has said that what I must do is endure the pain because I am a woman. "Such is life! It is what you have to live with," were his words. Many women have seen their quality of life reduced, and they are even physically unable to work or have a social life because the disease incapacitates them to do so.

Most surprising is that the disease is considered benign and therefore almost no research programs exist and there are no doctors specializing on this pathology. Among its most serious consequences are infertility problems. If complications arise it can mean the loss of reproductive organs, kidneys, part of the colon, liver or even damaged veins, lungs, heart and brain. Hormone therapy is the only treatment and the only solution that is given to us in order to treat the disease, and it is pitched like it will be the cure, but it isn't. And in the most serious cases, when a vital organ has been affected, surgery by laparoscopy is necessary.

Please bear in mind that maybe tomorrow your sister, your daughter, your friend, or your wife might be the ones afflicted with this disease. Therefore, I'm collecting signatures to ask the Spanish Government to help us to research this chronic disease. Finding a cure for endometriosis in one country means finding a cure for the rest of the world. So the support from as many people as possible is necessary.
>> Sign and disseminate this request for the Ministry of Health create a National Plan on Endometriosis.

The more people sign and share this request, the more people know what we are facing with and what steps are necessary in order to conduct further research and find a cure to what is known as a "silent disease." More and more people are supporting this cause. That is why it is not my problem, but of millions of women in our country. A greater number gynecologists specializing in endometriosis is necessary, as well as specialized medical teams in charge of treating this disease.

Please sign this application to help me get it.
It's for a life without pain.

P.S. You can find more information on the ADAEC Facebook page, where you can also check many cases, look for a derivation of our case and, in short, help to be more informed.

This petition will be delivered to:

Eva García Martín started this petition with a single signature, and now has 199,901 supporters. Start a petition today to change something you care about.