Longer maternity leave for both parents in the Netherlands

0 have signed. Let’s get to 100!

I like to plea for longer maternity leave for mothers and fathers in the Netherlands.

It would be very beneficial for the child and the parents if the parents could have a shared leave up to at least one year. It will be beneficial for that first year but also on the long run. As many studies have shown its very important for a child to be with at least on of the parents full time and at least for the first year.

In many countries this arrangement is all ready implemented in the care system.

Ik zou graag willen zien dat het ouderschapsverlof na de bevalling verlengt wordt tot minimaal een jaar en dat beide ouders daar gedeeltelijk gebruik van kunnen maken.

Het zou veel voordelen bieden voor zowel het kind als de ouders, voor zowel de korte termijn als de lange. Veel studies laten zien dat het erg belangrijk is voor een kind om op zijn minst het eerste jaar bij een van de ouders te zijn. In veel landen wordt deze regeling al uitgevoerd, wij lopen hierin dus echt achter.

Today: anja is counting on you

anja hartman needs your help with “Minister Hugo de Jonge: Longer pregnancy leave for parents and a better system for a child to get used to daycare”. Join anja and 57 supporters today.