Petición cerrada

Meritxell Ruiz, dimissió ja!

Esta petición ha conseguido 200 firmas

Exigim la dimissió immediata de la Consellera del Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, Meritxell Ruiz Isern i de la Directora dels Serveis Territorials dels Maresme Vallès Oriental, Carmina Pinya Salomó.

El passat divendres 29 d'abril del 2016 els SSTT Maresme Vallès Oriental del Departament d'Ensenyament va acordar dins la taula mixta amb l'Ajuntament de Premià de Mar el tancament d'una escola pública del municipi, amb un projecte educatiu singular, a esquenes de la comunitat educativa.

Tots els esforços realitzats per una majoria de famílies del centre, grups municipals de l'Ajuntament de Premià de Mar, grups parlamentaris, sindicats, FAPAC,... han resultat infructuosos per convèncer al departament que aturi aquest tancament i promogui un debat en el si de la comunitat educativa del municipi per tal de trobar una solució de consens.

Hem topat amb la intransigència dels estaments tècnic i polític dels SSTTMVO que no entren a discutir altres alternatives i que no accepten la seva negligència en la gestió desatrossa de l'escola en els darrers 2 anys. Dóna la impressió que la Directora dels SSTTMVO té molta presa a tancar un centre amb una AMPA molt mobilitzada i crítica per tal de tapar el més aviat possible la seva mala gestió.

Un cop perduda la possibilitat de poder arribar a acords amb els SSTTMVO, les famílies hem buscat més comprensió a la conselleria i Meritxell Ruiz no ens ha volgut rebre i ha transferit l'afer al seu director de centres públics, Lluís Baulenas, que ha continuat mostrant una actitud d'enrocament total.

Arribats a aquest punt només podem fer pública la nostra consternació i indignació i exigir la dimissió de la consellera d'ensenyament i de la seva directora dels SSTTMVO.

No podem consentir tenir una administració pública tant important com és el Departament d'Ensenyament amb dirigents tècnics i polítics que actuen sense comptar amb l'opinió i sensibilitats dels ciutadans a qui han de servir des de la defensa del bé comú i no de l'arbitrarietat política i prepotència i negligència tècnica.

D'ON VENIM:

L'Escola Mar Nova de Premià de Mar és una de les moltes joves escoles, "de nova creació" a Catalunya, allotjada des de fa 9 anys en mòduls prefabricats però amb un projecte educatiu que no utilitza els llibres de text, els deures o els exàmens. El projecte pedagògic de la nostra escola es materialitza amb una metodologia que utilitza l'interès del propi alumne a través de projectes i racons des de l'inici del P3 d'educació infantil fins el 6è de primària. Aquest fet ha convertit la nostra escola amb una opció educativa singular al municipi per a moltes famílies interessades en la renovació pedagògica que actualment estan impulsant a Catalunya, entre moltes altres organitzacions vinculades amb el món educatiu, la Fundació Bofill i EscolaNova21.

Però l'aplicació rotunda i sense compassió del nou Decret de direccions de la Generalitat de Catalunya actualitzat a partir de la LOMCE i la consegüent imposició d'una direcció externa el passat estiu 2015 va ser l'inici d'una cadena d'accions polítiques del Departament d'Ensenyament i l'equip de Govern de l'Ajuntament de Premià de Mar dirigides a tancar un centre educatiu que aglutina docents i famílies compromeses amb una altra manera d'entendre l'educació i una opinió incòmode per aquestes administracions.

Aquest passat mes d'abril la comissió selectiva que avaluava la única candidatura a dirigir la nostra escola els propers quatre anys decidia no aprovar un projecte educatiu innovador deixant un curs més la direcció de l'escola Mar Nova en una situació precària i provisional per al proper curs 2016/17. Una comissió composada per 9 membres, 5 dels quals representants del Departament d'Ensenyament i de l'Ajuntament de Premià de Mar que van fer una avaluació del projecte excepcionalment exigent i estricte com mai s'ha vist. Tot plegat amb una estratègia clarament definida i planificada: tancar l'Escola Mar Nova de Premià de Mar.

En el Consell Escolar de Centre del passat 3 de maig del 2016 l'inspector de zona del SSTT del Maresme Vallès Oriental del Departament d'Ensenyament i la regidora d'ensenyament de l'Ajuntament de Premià de Mar notificaven oficialment a les famílies el tancament de la línia de P3 pel curs 2016/17 i el trasllat de la resta d'escola a una altre centre a l'altre extrem del municipi.

És per tot això que denunciem una estratègia clarament planificada i executada pels SSTT Maresme Vallès Oriental d'Ensenyament de la GENCAT, amb l'acceptació o passivitat de l'alcalde de Premià de Mar, Miquel Buch, de revisió del mapa escolar del municipi sense cap tipus de debat amb la comunitat educativa.

QUE DEMANEM:

Que el Departament abandoni l'actual estratègia de desmantellament de l'escola pública, ja que és una xarxa de gran valor que proporciona equitat, qualitat i laicitat en l'educació dels nostres infants i joves i que no ens podem permetre el luxe de perdre.

Que la consellera, Meritxell Ruiz i la directora dels SSTTMVO, Carmina Pinya, esmenin aquest greu error polític i tècnic o bé abandonin el seu càrrec.

Més info de la nostra lluita:

Hoy: Jordi cuenta con tu ayuda

Jordi Estarlich Corominas necesita tu ayuda con esta petición «Meritxell Ruiz, dimissió ja!». Únete a Jordi y 199 personas que ya han firmado.