Petición cerrada

Volem saber què respirem al Camp de Tarragona!

Esta petición ha conseguido 5.420 firmas

ES/

Fa més de 50 anys que els habitants del Camp de Tarragona convivim amb el que avui en dia es considera el polígon industrial químic i petroquímic més gran del sud d’Europa. Dividit en dos grans polígons (Nord i Sud), compta amb més de 30 empreses afiliades, com Repsol, Dow, Bayer o Basf, i ocupa prop de 1.200 hectàrees. És el principal motor econòmic de la zona i al voltant, 10 poblacions conviuen a molt pocs quilòmetres de les seves instal·lacions.

Tot i que la seva activitat és considerada com a “normal” per part de l’Administració Pública i les empreses afiliades al complex químic, els habitants es veuen afectats per freqüents episodis de contaminació lumínica, acústica i atmosfèrica (males olors, grans flamerades, fum negre, sorolls, etc.)

Al 2014, la Plataforma Cel Net va aconseguir impulsar un estudi independent de la qualitat de l’aire al voltant del Polígon Nord. Aquest estudi va detectar compostos com l’1,3-Butadiè o el Benzè, considerats altament cancerígens per la OMS, i va demostrar que superaven, per molt, els nivells referents a la qualitat de l’aire. A la vegada, va posar de manifest la inexistència d’un control exhaustiu de la qualitat de l’aire a la zona, l’evident falta de responsabilitat per part de l’Administració Pública, així com les carències d’una legislació insuficient que permetia a les empreses petroquímiques actuar amb total impunitat en vers la salut de la població i el territori.

Aquest estudi va portar la problemàtica a la Generalitat de Catalunya on es va constituir la Taula de Qualitat de l’Aire del Camp de Tarragona (TQACT). Un any després de la creació d’aquesta, la població encara no disposem de dades reals sobre quins compostos químics estem respirant.

Per això, exigim a:

Mercè Rius i Serra, directora general de Qualitat Ambiental de la Generalitat de Catalunya

Josep Fèlix Ballesteros Casanova, alcalde de Tarragona

Josep Poblet i Tous, alcalde de Vila-Seca

Roc Muñoz Martínez, alcalde de la Canonja

Pere Granados Carrillo, alcalde de Salou

Joan Maria Sardà i Padrell, alcalde de la Pobla de Mafumet

Oscar Sánchez Ibarra, alcalde de Constantí

Joan Martí Pla i Pla, alcalde de Perafort i Puigdelfí

que financin un ESTUDI INDEPENDENT, EXHAUSTIU I VERÍDIC, que informi la població, amb total TRANSPARÈNCIA, de quins compostos químics estan emetent les indústries químiques tant en el seu dia a dia, com durant els repetitius episodis de contaminació. I puguin prendre, en base a dades reals, les mesures institucionals i legislatives adients per vetllar per la salut dels habitants i el territori del Camp de Tarragona.

Hoy: Plataforma cuenta con tu ayuda

Plataforma Cel Net necesita tu ayuda con esta petición «Mercè Rius Serra: Volem saber què respirem al Camp de Tarragona!». Únete a Plataforma y 5.419 personas que ya han firmado.