Victory

Get the Truck Off Grandville Ave

This petition made change with 194 supporters!

*Español abajo

Get the Truck Off Grandville Ave: one neighborhood's fight to move a state trunkline.

For nearly 50 years the State of Michigan has operated a designated trunkline through the Roosevelt Park Neighborhood slicing through 3 school zones, a commercial corridor and sidewalks in a residential neighborhood with high percentage of children under that age of 18.

The community has tried many times to move it and were dismissed by the Michigan Department of Transportation (MDOT) and the City of Grand Rapids. Meanwhile, the City of Grand Rapids has been touting the importance of supporting its cultural corridors. Child safety, economic growth, and the neighborhood’s future are at stake.

We are calling on MDOT and the City of Grand Rapids to
Get the Truck Off Grandville Avenue​

Want more info?  Click here.

*Por casi 50 años el estado de Michigan a operado una línea troncal a través del vecindario de Roosevelt Park que corta en tres zonas escolares, un corredor comercial y aceras en un vecindario residencial con alto porcentaje de niños menores de 18 anos de edad.

La comunidad ha intentado muchas veces de sacarlos troques y fue escrita por el departamento de transporte de Michigan (MDOT) y la cuidad de Grand Rapids. Mientras tanto, la cuidad de Grand Rapids ha estado promocionando la importancia de apoyar sus corredores culturales. Los troques ponen en peligro la seguridad de los niños, el crecimiento económico o y el futuro del vecindario.

Estamos contactando a MDOT y la cuidad de Grand Rapids para

Remover los Troques de la Avenida Grandville

Mas información aquí

Today: Roosevelt Park Transportation Commission is counting on you

Roosevelt Park Transportation Commission needs your help with “MDOT & GR: Get the Truck Off Grandville Ave”. Join Roosevelt Park Transportation Commission and 193 supporters today.