Confirmed victory

Do not kill the only Museum of Photography in Canada!

This petition made change with 507 supporters!

To: Mayor/Maire, M. Alexandre Cusson, Ville de Drummondville, 415, rue Lindsay, C.P. 398 Drummondville, J2B 6W3; Quebec, Canada mairie@ville.drummondville.qc.ca

La version française suit.

In December 2015, the City of Drummondville, Quebec, DECIDED TO WITHDRAW THEIR SUBVENTION of $ 45,000 a year for the Public Museum of Photography - Musee Populaire de la Photographie. There were no other reasons for that than an attempt of saving the City some money. An annual budget of the City is over $ 100 millions. Comparing to this, $ 45,000 is not a significant amount, so it is hard to believe that the City was so hard pressed financially that they had to do it. It rather seems that the City of Drummondville simply does not care for keeping up cultural venues for the benefit of Drummondville citizens, visiting tourists and the photographic heritage in Canada in general. This blow is very likely to cause permanent closure of the Museum, if not at once, than after months, maybe years of a painful struggle.
Le Musee Populaire de la Photographie, has been serving Canadian public for over 10 years. Not only have they amassed an amazing and unmatched collection of historical photographic artifacts and books, but they also run an ambitious program of contemporary photography exhibitions. Since the permanent closure of the Museum of Contemporary Photography in Ottawa, in 2009, it is the ONLY museum in entire Canada dedicated solely to photography. It was sort of a miracle that in a small town, some hundred kilometers from Montreal, such a treasure chest, full of heritage, cultural, artistic and educational values could have been created. It was possible thanks to a very modest financial support from the City of Drummondville and other grants, thanks to the hard work of volunteers and the aid of many artists and most of all thanks to the indefatigable passion of its director, a photographer and author of several books, Jean Lauzon.
It is very important to keep places like this alive and thriving. Not only for the sake of the residents of Drummondville and the large area around it, who do not really have many other cultural venues to choose from. It is important on national and even global level, that we still have some cultural initiatives run by passionate professionals in small, remote places, where our heritage is being preserved and art is being presented.
By signing this petition, we demand from the Mayor of the City of Drummondville and the City Council to rethink their decision and to reinstate the financial support of $ 45,000 annually to the Musee Populaire de la Photographie. If you do not care for your own citizens, than please, do it for the rest of us, for the sake of the Canadian and world photography heritage.

Website of the Museum: http://www.museedelaphoto.info

Ne tuez pas le seul musée de la photographie au Canada!

En Décembre 2015, la Ville de Drummondville, Québec, a décidé de retirer son investissement de 45 000 $ par année destiné au Musée Populaire de la Photographie. Il n'y avait pas manifestement pas d'autres raisons à cela qu'une tentative de sauver à la ville un peu d'argent. Le budget annuel de cette Ville est de plus de 100 $ millions. Comparé à cela, 45 000 $ n'est pas une quantité importante, alors c'est difficile de croire que la Ville ait été si pressée financièrement qu'elle avait à faire cela. Il semble plutôt que la Ville de Drummondville néglige tout simplement ses lieux culturels et leur importance pour les citoyens de Drummondville, les touristes qui visitent et le patrimoine photographique du Canada en général. Cette situation pourrait provoquer la fermeture permanente du Musée après des mois, voire des années d'une lutte permanente pour sa survie.
Le Musée Populaire de la Photographie a été au service du public canadien depuis plus de 10 ans. Non seulement il a amassé une collection étonnante et inégalée d'objets et de livres photographiques, mais ils présente aussi un ambitieux programme d'expositions de photographies anciennes et contemporaines. Depuis la fermeture permanente du Musée de la Photographie Contemporaine à Ottawa, en 2009, il est le seul musée dans tout du Canada dévoué exclusivement à la photographie. C'est une sorte de miracle que dans une petite ville, à une centaine de kilomètres de Montréal, un tel trésor de patrimoine, de culture, d'art et de valeurs éducatives ait pu être créé. Cela a été possible grâce à un soutien financier très modeste de la Ville de Drummondville et d'autres subventions, et aussi par le travail de plusieurs bénévoles et l'aide de nombreux artistes et grâce aussi à la passion infatigable de son directeur, un photographe et auteur de plusieurs livres, Jean Lauzon.
Il est très important de garder des endroits comme ça vivants et florissants, notamment pour la qualité de vie des résidents de Drummondville, et la grande zone autour d'elle, qui ne possèdent pas vraiment de nombreux autres lieux culturels de cette qualité à visiter. Il est important au niveau national et même mondial, que nous ayons des initiatives culturelles gérées par des professionnels passionnés dans de petites villes, où notre patrimoine est préservé et l'art est présenté.
En signant cette pétition, nous exigeons du maire de la Ville de Drummondville et du Conseil municipal à repenser leur décision et de réintégrer le soutien financier de 45 000 $ annuellement au Musée Populaire de la Photographie. Si vous ne vous en souciez pas pour vos citoyens, s'il vous plaît, faites-le pour le reste d'entre nous, pour le bien du patrimoine canadien et de la photographie mondiale.

Pour lire plus: http://www.journalexpress.ca/Culture/2016-01-05/article-4394211/La-fin-du-financement-menace-le-Musee-de-la-photo/1

La site web du Musée: http://www.museedelaphoto.info

Today: Anna is counting on you

Anna Szczepaniec needs your help with “Mayor of the City of Drummondville, mairie@ville.drummondville.qc.ca: Do not kill the only Museum of Photography in Canada!”. Join Anna and 506 supporters today.