Stop the development at 4780 St​.​Charles Boulevard

0 have signed. Let’s get to 1,000!
At 1,000 signatures, this petition is more likely to be featured in recommendations!
Glen Maxheleau started this petition to Mayor of Pierrefonds-Roxboro and

(Version française à la suite)

On May 21, 2021, the city of Montreal’s Pierrefonds Borough posted a public notice (http://applicatif.ville.montreal.qc.ca/som-en/pdf_avis/pdfav31204.pdf to announce the need to change by-laws for the erection of a 4-storey 200-unit multi-family dwelling at the address 4780, boulevard Saint Charles, between Valentine and Hillcrest on the site of the West Island Nursery.

Details for the proposed project are here - https://portail-m4s.s3.montreal.ca/pdf/public_presentation_-_ppcmoi_4780_boul._saint-charles.pdf

Whether you live close to the new proposed development or not, this residential development will have a large impact on life in the west end of Pierrefonds, adding a high-density property with a direct connection to Saint Charles Boulevard.  There will be a drastic change to the atmosphere of the area with the increased volume of traffic on all streets in the surrounding area including Hillcrest, Oakwood, Maher, and others.  There are also environmental and, security concerns for nearby parks, and school bus stops with the addition of the 200-unit apartments.

We, the undersigned, residents of the city of Pierrefonds-Roxboro, oppose the erection of the 4-story 200-unit project at 4780, boulevard Saint Charles.

We recognize that the development of the land is inevitable in any urban centre; but we refuse to accept this at the expense of our properties values and quality of our lives.

Our concerns are the following:

• Insufficient road and sidewalk infrastructure to ensure the safety of nearby residents.
  • Impact on the environment and the existing mature trees and foliage.
  • Threats to safety and security that come with a 200% increase in population in a small area with the addition of a dense apartment structure.
  • Changing the by-laws to accommodate a 4-storey 200-unit building as well as modifying the by-laws to in regards to increasing maximum parking requirements per unit, which increases overall traffic in the area by over 200%.
  • Loss of Privacy for nearby homes!

WE MUST ACT NOW AND VOICE OUR CONCERN!  Before the planning committee approves the project, allowing a development like this to change multiple by-laws will only set a presence for future changes in our community.

We as a community MUST let the city council members know that our neighborhood precedence matters, that our quality of life and safety matter!

Please sign and circulate this petition so we can stop the approval of this project.

(Version française)

Le 21 mai 2021, l'arrondissement de Pierrefonds de la Ville de Montréal a affiché un avis public (http://applicatif.ville.montreal.qc.ca/som-fr/pdf_avis/pdfav31203.pdf pour annoncer la nécessité de modifier les règlements pour un immeuble multifamilial de 4 étages de 200 unités à l'adresse 4780, boulevard saint Charles, entre Valentine et Hillcrest sur le site de la pépinière de l'Ouest.

Les détails de la présentation peuvent être trouvés ici - https://portail-m4s.s3.montreal.ca/pdf/presentation_publique_-_ppcmoi_4780_boulevard_saint-charles.pdf

Si vous habitez à proximité du nouveau projet développement ou non, ce développement résidentiel aura un impact important sur la vie pour tous les résidents dans l'ouest de Pierrefonds, en ajoutant une propriété à haute densité avec un lien direct avec le boulevard Saint-Charles. Il y aura un grand changement dans l'atmosphère avec l'augmentation de la circulation automobile sur toutes les rues autour du projet, comprenant Hillcrest, Oakwood, Maher et d'autres. Il existe également des problèmes d'environnement et de sécurité pour les parcs à proximité et les arrêts d'autobus scolaires avec l'ajout des appartements de 200 unités.

Nous soussignés résidents de la ville de Pierrefonds-Roxboro, nous nous opposons la construction du projet de 200 logements sur 4 étages au 4780, boulevard Saint-Charles.

Nous comprenons que l'aménagement du territoire est inévitable dans tout centre urbain; mais nous refusons d'accepter cela au détriment des valeurs de nos propriétés et de la qualité de nos vies.

Nos préoccupations sont les suivantes :

• Infrastructures routières et trottoirs insuffisants pour assurer la sécurité des riverains.
  • Impact sur l'environnement et les arbres matures et feuillages existants.
  • Menaces à la sûreté et à la sécurité qui accompagnent une augmentation de 200 % de la population sur une petite zone avec l'ajout d'une structure d'appartements dense.
  • Modification des règlements pour accommoder un immeuble de 4 étages de 200 unités ainsi que modification des règlements en ce qui concerne l'augmentation des exigences maximales de stationnement par unité, ce qui augmente la circulation globale dans le secteur de plus de 200 %.
  • Perte d'intimité pour les maisons voisines !

NOUS DEVONS AGIR MAINTENANT ET EXPRIMER NOTRE PRÉOCCUPATION ! Avant que le comité de planification n'approuve le projet, permettre à un développement comme celui-ci de modifier plusieurs règlements ne fera qu'établir une présence pour les changements futurs dans notre communauté.

En tant que communauté, nous DEVONS faire savoir aux membres du conseil municipal que notre quartier compte, que notre qualité de vie et notre sécurité comptent!

Veuillez signer et faire circuler cette pétition afin que nous puissions arrêter l'approbation de ce projet.

0 have signed. Let’s get to 1,000!