Victory

Promptly fund and implement permanent air-conditioning systems in all classrooms at John Swett and Las Juntas. *** Financiar e instalar, a la brevedad posible, sistemas de aire acondicionado permanentes en todas las aulas en John Swett y Las Juntas

This petition made change with 1,071 supporters!

John Swett Elementary and Las Juntas Elementary schools in Martinez, CA are two of the three 50 year old elementary schools in the district, all of which are in need of facility modernizations. At this time, John Swett and Las Juntas do not have permanent air conditioning in all classrooms. During hot weather which commonly occurs in fall and spring, students, teachers, and parents at those schools regularly report conditions where students are uncomfortable or overheating and as a result have difficulty learning on those days - particularly in the afternoons.

Having young students exposed to hot classroom temperatures for extended periods of time is not a safe and supportive school learning environment, and it does not encourage academic achievement, physical, mental, or emotional health - which conflicts with Goal 3 of the Martinez USD’s District Goals and Local Control Accountability Plan (LCAP). Our children deserve better, and these conditions can be mitigated if Martinez USD Board of Education will choose to promptly fund and implement these important improvements.

Please sign this petition now to urge the Martinez USD Board of Education and administration to promptly fund and implement permanent air-conditioning systems in all classrooms at John Swett Elementary and Las Juntas Elementary schools, for the sake of the health and well-being of our children and their education.

***************************************************************************

Las escuelas John Swett Elementary y Las Juntas Elementary en Martinez, California son dos de las tres escuelas primarias con mas de 50 años de antigüedad en el distrito, las cuales requieren modernización de sus instalaciones. En este momento, John Swett y Las Juntas no tienen aire acondicionado permanente en todas las aulas. Durante los meses de calor, normalmente en otoño y primavera; estudiantes, maestros y padres de familia de estas escuelas, frecuentemente reportan condiciones donde los estudiantes se sienten incomodos o acalorados, y como resultado tienen dificultades con el aprendizaje – particularmente en las tardes, cuando hace más calor.

Tener niños expuestos a altas temperaturas en las aulas durante largos períodos de tiempo no es un ambiente de aprendizaje seguro y óptimo en la escuela, y no fomenta el desarrollo académico, salud física, mental o emocional – lo cual crea un conflicto con el Objetivo 3 de las Metas del Distrito Escolar Unificado de Martinez (MUSD) y Control Local y Plan de Rendimiento de Cuentas (LCAP). Nuestros niños merecen un mejor entorno, y estas condiciones pueden ser solucionadas si la Junta de Educación de MUSD opta por financiar e instalar sistemas de aire acondicionado en las aulas.

Les pedimos que firmen esta petición para pedir a la Junta de Educación de MUSD y la administración del distrito financiar e instalar sistemas de aire acondicionado permanentes en todas las aulas de las escuelas - John Swett Elementary y Las Juntas Elementary, para el bienestar de nuestros hijos y el de su educación.

Carta a la Junta de Educación del Distrito Escolar Unificado de Martinez (MUSD):
Inmediatamente financiar e implementar sistemas de aire acondicionado permanentes en todas las aulas de las escuelas John Swett Elementary (JSE) y Las Juntas Elementary (LJE).

Today: Alicia is counting on you

Alicia Jensen needs your help with “Martinez Unified School District (MUSD) Board of Education: Promptly fund and implement permanent air-conditioning systems in all classrooms at John Swett Elementary (JSE) and Las Juntas Elementary (LJE) schools”. Join Alicia and 1,070 supporters today.