Petitioning Manitoba Office of the Chief Veterinarian and 3 others

INVESTIGATE THE FILMMAKERS OF "A DOG'S PURPOSE" FOR POTENTIAL ANIMAL ABUSE

[la version française suit]

Video footage posted online by TMZ apparently shows a German Shepherd being forced, afraid and against his or her will, into a "churning river" created for the film "A Dog's Purpose". The movie was filmed in Winnipeg and other parts of Manitoba, Canada in 2015. The City of Winnipeg's Animal Services were consulted during the making of the film. If the TMZ footage is accurate, the treatment of the dog may contravene animal cruelty provisions in the Manitoba Animal Care Act, the Criminal Code of Canada, and/or American Humane’s Guidelines for the Safe Use of Animals in Filmed Media. Please ask the people responsible for enforcing these laws and guidelines to investigate whether this dog, or any other animals, were harmed in the making of the film "A Dog's Purpose."

The Petition:
We, the undersigned, respectfully request that you investigate whether the German Shepherd Dog allegedly thrown into a "churning river" as posted in a video online by TMZ, or any other animals, were harmed during the filming of the movie "A Dog's Purpose." If it is determined that animal abuse took place, we also request that you take appropriate action to ensure those responsible are held accountable.

FOR FURTHER INFORMATION ABOUT THE PETITION:

LINKS TO NEWS ARTICLES:

Veuillez signer et partager
Merci

INVESTIGER LES CINÉMATOGRAPHES DU «BUT D'UN CHIEN» POUR UN ABUS POTENTIEL DES ANIMAUX

Des images vidéo affichées en ligne par TMZ montrent apparemment un berger allemand forcé, effrayé et contre sa volonté, dans une «rivière qui tourne» créée pour le film «A Dog's Purpose». Le film a été filmé à Winnipeg et dans d'autres régions du Manitoba, au Canada, en 2015. Les Services vétérinaires de la Ville de Winnipeg ont été consultés lors de la réalisation du film. Si les images du TMZ sont exactes, le traitement du chien peut contrevenir aux dispositions sur la cruauté envers les animaux dans la Loi sur les soins aux animaux du Manitoba, le Code criminel du Canada et les Lignes directrices américaines pour l'utilisation sécuritaire des animaux dans les médias filmés. Demandez aux personnes responsables de l'application de ces lois et directives d'enquêter si ce chien, ou tout autre animal, a été blessé lors de la réalisation du film «But d'un chien».

La pétition:
Nous, les soussignés, demandons respectueusement que vous enquêtiez si le chien de berger allemand aurait été jeté dans une "rivière de churning" comme signalé dans une vidéo en ligne par TMZ, ou tout autre animal, ont été blessés pendant le tournage du film "A Dog's Purpose. " S'il est établi qu'il y a eu des sévices à l'égard des animaux, nous vous demandons également de prendre les mesures appropriées pour que les responsables soient tenus responsables.

POUR PLUS D'INFORMATIONS SUR LA PETITION:
Https://www.facebook.com/CaptainsLegacy.EndingAnimalAbuse/

LIENS AUX ARTICLES DE NOUVELLES:
Http://www.tmz.com/2017/01/18/a-dogs-purpose-german-shepherd-abuse-video/

Http://www.winnipegsun.com/2016/08/30/filmed-in-winnipeg-a-dogs-purpose-has-plenty-of-puppy-love-star-power

Cette pétition sera remise à:
Bureau du vétérinaire en chef du Manitoba
GRC du Manitoba
Ville de Winnipeg Services aux animaux

This petition will be delivered to:
  • Manitoba Office of the Chief Veterinarian
  • Manitoba RCMP
  • City of Winnipeg Animal Services
  • American Humane

Animal Cruelty Legislation Advocates Canada started this petition with a single signature, and now has 5,861 supporters. Start a petition today to change something you care about.

Not sure you want to sign? Your signature matters!