MANIFEST CONTRA EL LLOGUER TURÍSTIC EN HABITATGES PLURIFAMILIARS

0 personas han firmado. ¡Ayuda a conseguir 500!

MANIFEST:
CONTRA EL LLOGUER TURÍSTIC, ALS HABITATGES DE LES FINQUES PLURIFAMILIARS DE PALMA __________________________________________________
Les veïnes i els veïns de Palma, no tenen cap dubte que, l'activitat turística en el seu conjunt, és un element econòmic totalment estratègic per la nostra ciutat, però la seva importància ha arribat a uns nivells que, de mica en mica, ha causat i derivat en una vertadera dependència a tots els altres sectors econòmics, productius i socials, (tot depèn del turisme, tot que veure i està condicionat pel turisme).

El nostre Estatut d'Autonomia, estableix que, les institucions insulars, Govern, Consell i Ajuntaments, "l'Ajuntament de Palma", tenen l'encàrrec i l'obligació d'ordenar tota aquesta activitat turística. Ho han de fer, preservant, defensant i protegint, tant els drets, com els interessos generals de tots els ciutadans de Palma. Per lo tant, el dret a un habitatge digne i assequible, pels veïns i veïnes de Palma, és un dret totalment irrenunciable.

Avui, la massificació, la saturació i la "turistització" de Palma, és un fet àmpliament reconegut i admès. Els nostres ciutadans, ho tenen cada cop més difícil poder accedir a un habitatge digne. Tant els preus dels lloguers, com els de compravenda d'habitatges, a la nostra ciutat, són més de quatre vegades superiors a la resta de l'Estat. Llogar o adquirir un habitatge s'està convertint amb una qüestió quasi impossible, que ara mateix, ja està derivant en una forta crisi social, en la que els nostres joves hi tenen la pitjor part. En tot aquest fenomen hi juga un paper fonamental l'anomenat, lloguer turístic.

Tota aquesta situació ha provocat l'inici d'un procés de gentrificació, que és necessari aturar entre tots, la nostra societat civil s'ha d'implicar totalment, si no és així, "la nostra ciutat" perdrà tota la seva personalitat, la seva idiosincràsia, el seu caràcter, la seva forma de ser, per convertir‐se exclusivament en una gran franquícia, en una ciutat temàtica, pot ser sense cap tipus d'interès ni futur, fins i tot podríem arribar a morir d'èxit.

Davant aquesta situació, i les dades certament confuses que s'estaven fent públiques, per part de certes entitats, amb uns interessos econòmics particulars molt concrets, vàrem decidir comprovar per nosaltres mateixos, la realitat del que estava passant, i vàrem sortir al carrer a demanar directament als veïnats de Palma, si estaven d'acord o no amb el lloguer turístic. El resultat no ofereix cap dubte, dels 7.995 ciutadans personalment consultats, un 76% (6.076), s'han compromès directament, signant en contra de l'anomenat lloguer turístic.

Amb el suport d'aquestes signatures, La Federació d'Associacions de Veïns de Palma, presentarà en el Ple de l'Ajuntament del mes de juliol, la primera proposició d'iniciativa popular en el sentit de: Una vegada aprovada la modificació de la llei del Turisme de les Illes Balears, en el tràmit anomenat de Zonificació, Palma sigui considerada zona única, i no es permeti en ella, cap possibilitat de lloguer o estada turística en els habitatges dels edificis plurifamiliars, (finques de pisos).

Des de la Federació, demanem una ciutat feta a la mida dels interessos generals dels palmesans i palmesanes, en la qual també puguin conviure tots els nostres visitants, però de cap de les maneres volem una ciutat al revés, en la qual nosaltres els residents, arribem a ser els estrangers.

Palma, 15 de juliol de 2017

Hoy: FEDERACIÓ D'ASSOCIACIONS DE VEÏNS DE PALMA cuenta con tu ayuda

FEDERACIÓ D'ASSOCIACIONS DE VEÏNS DE PALMA necesita tu ayuda con esta petición «MANIFEST CONTRA EL LLOGUER TURÍSTIC EN HABITATGES PLURIFAMILIARS». Únete a FEDERACIÓ D'ASSOCIACIONS DE VEÏNS DE PALMA y 319 personas que ya han firmado.