Victory

Retain Mrs. Hanadi El Jardali As Head of Houssam Eddine Hariri High School.

This petition made change with 711 supporters!


Dear Stakeholders in the reputable Houssam Eddine Hariri High School ;

Our collective hearts are heavy with sympathy towards the surfacing news about the departure of Mrs. Hanadi from her role as principal of our beloved HHHS.

Per the content of the resignation letter that surfaced, it seems to be that in fact the reason behind the resignation, was an ideological conflict between the liberating vision that Mrs. Hanadi had for the school and the path that the mother institution (Al Makassed) had for it's affiliate (HHHS) .

Regardless of the soft rhetoric that had been beautifully crafted in the heart felt letter, It's subliminal messaging was striking. It is what seems to be a final distress call to all students, faculty and staff to notify them that the momentum achieved by our school, is being challenged and stalled by an internal bureaucratic system that jeopardizes the founding principles of our school's mission and vision.

Fellow stakeholders; We demand a formal explanation -a real explanation-from Al Makassed Charitable Institutions to the reasons that lead for Mrs. Hanadi to separate from a legacy that was born out of an investment, from a dreamer like PM Rafic Al Hariri and a vision from a rising educational leader like Mrs. Hanadi al Jardali .

This Petition demands that explanation and a remedy to the cause that lead to the resignation.

While simultaneously pledging that the rising alumni of HHHS, and all steak holders effective immediately  withhold their current, and future contributions (sentimental and/or monetary) to the institution as a whole, in protest of the actions taken leading to the resignation.

IN CASE OF INSTITUTIONAL INJUSTICE, WE THE PRODUCT OF MRS. HANADI'S HHHS, WILL TAP INTO OUR RESOURCES AND PROMISE TO TAKE FURTHER ACTION IN THIS MATTER.

قلوبنا كلها متعاطفة مع السيدة هنادي الجردلي إيزاء سماع خبر استقالتها من دورها كمديرة مدرستنا الحبيبة ثانوية حسام الدين الحريري. يبدو واضحاً من خطاب الاستقالة ،الذي بات متبادلا على شبكات التواصل الاجتماعي ، ان حقيقة السبب وراء هذا القرار هو صراع إيديولوجي بين الرؤية التحررية للسيدة الجردلي والمسار الذي رسمته جمعية المقاصد (المؤسسة الام) للمدرسة. بغض النظر عن التصريحات الناعمة التي وضعت بشكل جميل من قلب الرسالة ، ألا أنه من الواضح أن هذه الرسالة كانت بمثابة نداء استغاثة أخير لجميع الطلاب وأعضاء هيئة التدريس والموظفين بإن الزخم والازدهار التي حققته مدرستنا بأن يُطعن من قبل نظام بيروقراطي داخلي يهدد المبادئ الجوهرية التي تأسست عليهما هذه المدرسة. نحن نطالب بتوضيح رسمي وتفسير من جمعية المقاصد الخيرية الاسلامية في صيدا بالأسباب التي حالت بين السيدة هنادي الجردلي وبين حلم مدرستنا مدرسة ثانوية حسام الدين الحريري التي كانت وليدة استثمار رجل استثنائي ألا وهو الشهيد الشيخ رفيق الحريري. هذه العريضة تطال بتفسير وعلاج فوري لكل النزاعات التي أدت الى هذه الاستقالة ، ونحن أيضاً نطالب جميع خريجي هذه المدرسة والكوادر القيميين على دعمها وقف المساهمات إن كانت معنويه أو مادية إحتجاجاً على الاجراءات المتخذة التي ادت الى هذه الاستقالة. وفي الختام ، وفي حالة الظلم المؤسسي ، نحن نتاج هذه السيدة الفاضلة التي ساهمت في بناء شخصيتنا وفكرنا الحر ، نعد باتخاذ المزيد من الاجراءات التصعيدية في هذا الشأن.



Today: HHHS is counting on you

HHHS Alumni Association needs your help with “Makassed Assosication : Retain Mrs. Hanadi El Jardali As Head of Houssam Eddine Hariri High School!”. Join HHHS and 710 supporters today.