Petición cerrada

Modernització de les Danses de Bocairent

Esta petición ha conseguido 193 firmas

Declaració com a Bé d’Interés Cultural Immaterial de les Danses de Bocairent

Aprofitant la proposta de l’Ajuntament de Bocairent, de declarar les Danses de Bocairent com a Bé d’Interès Cultural Immaterial, l’Associació Més que Dones considerem que ara és l’hora d’adaptar aquestes festes al segle XXI i donar-li a les Danses de Bocairent la consideració més alta que es puga esperar d’unes festes populars i amb tanta tradició. De fet, ja són moltes les veus que han reclamat aquesta adaptació mitjançant articles publicats al programa de Sant Agustí, discursos en l’acte de proclamació de la clavariessa major, o directament per part de balladores que s’han adreçat als majorals, com a organitzadors d’aquestes festes.

Per tot açò manifestem que:

Les festes s’han d’adaptar a la societat en la que conviuen, ser participatives i transmetre a les generacions futures valors que ens permeten gaudir, any rere any, d’una societat més participativa i igualitària.

No hi ha raó de ser en la divisió al rotgle de les balladores pel seu estat civil (solteres o casades), ja que hui en dia hi ha altres estats civils que, a més, canvien al llarg de la vida d’una dona. Tampoc ha de ser un condicionant per a que una balladora siga cap de dansa, ja que l’experiència al rotgle hauria de ser l’únic requisit.

L’Associació Més que Dones animem als Majorals de Sant Agustí a que:

Encapçalen la modernització de les danses de Bocairent, acabant amb la classificació de les dones per estat civil en el rotgle i que es faça per ordre d’antiguitat.

I a més que demanen una certa experiència (3 anys consecutius ballant, per exemple) a les balladores que vulguen ser cap de dansa, independentment de si són solteres o casades.

Aquests canvis aconseguiran que les danses de Bocairent estiguen a l’alçada que es mereixen i per tant, siga més fácil, obtindre la declaració de Bé d’Interès Cultural Immaterial.

Hoy: Àngela cuenta con tu ayuda

Àngela Molina Botella necesita tu ayuda con esta petición «Majorals de Sant Agustí: Modernització de les Danses de Bocairent». Únete a Àngela y 192 personas que ya han firmado.