Petition Closed

Vorig jaar werden 88.573 onschuldige zeehondenpups doodgeknuppeld of doodgeschoten, de meeste waren nog geen 3 weken oud. Ze werden gedood voor producten die niemand wil en die niemand nodig heeft. Zo’n 6.000 zeehondenhuiden werden weer gedumpt in de oceaan, omdat er geen markt voor was.

Wereldwijd zeggen mensen ‘nee’ tegen producten van zeehondenbont, maar de Canadese regering is buitengewoon halsstarrig en probeert deze producten te blijven verkopen. Daarnaast verzet Canada zich bij de Wereldhandelsorganisatie tegen het importverbod op zeehondenproducten van de Europese Unie en probeert ook nog eens het verbod in Rusland ongedaan te maken. Deze verboden moeten verdedigd worden.

Help mee om een eind te maken aan de zeehondenjacht!

Een bericht aan de Canadese premier Stephen Harper zal de zeehonden helpen beschermen. Teken de petitie en help mee om de wrede zeehondenjacht te stoppen.

Letter to
Prime Minister Harper
Canada is a great country, and rather than tarnishing its reputation in order to sell cruel seal products, I am asking you to protect seals and end the commercial seal hunt.

People around the world continue to say “no” to seal products. The Canadian government stubbornly continues trying to sell these cruel products by fighting the EU ban at the WTO and trying to overturn the ban in Russia. The bans must be defended.

Despite the Canadian government’s attempts to challenge the values and democratic principles of others, I reject seal products and will continue to defend my right to say ‘no’ to them. My action, and the action of thousands of others from around the world, is causing markets for seal products to disappear -- and the seal hunt is dying.

Please listen to the voices of people from around the world. Protect seals, and provide sealers with opportunities so they can get out of this dying industry.

Celebrate seals as part of what makes Canada so beautiful. End the commercial seal hunt.