Anul.lar la supressió d'un mòdul d'educació infantil al CEIP FEDERICO GARCÍA LORCA

Petición cerrada

Esta petición ha conseguido 1151 firmas
Isa lorente ha iniciado esta petición dirigida a Mª José Català (reenviar a la consellera d'educació del país Valencià)

El CEIP Federico García Lorca sempre ha comptat amb dos programes d’educació bilingüe, PIL i PIP transformats en PPEV i PPEC, amb un consens total en el consell escolar i amb completa satisfacció dels pares i mares dels alumnes del col·legi. Sempre hem tingut les aules d'infantil completes quan la ràtio estava en 25 alumnes/aula i és a partir de l'augment a 30 alumnes/aula, juntament amb altres circumstàncies derivades de la crisi econòmica, descens de la natalitat i disminució del procés migratori, quan veiem reduït el nombre d'alumnes.

No obstant, no es pot concloure que es tracte d'un descens necessàriament permanent i, a més, l’augment de ràtio a 30 no és pot aplicar en aquest centre perquè les aules no tenen les dimensions reglamentàries.

La supressió d'un dels mòduls en el nivell d'educació infantil que se’ns vol imposar per al curs que ve suposaria la desaparició d'una les línies actuals i ocasionaria, a més, tot un seguit de conseqüències desastroses per a tota la comunitat escolar.

Aquest centre no acull únicament alumnes de famílies residents al barri, sinó que molts pares l’escullen per motius de treball (professors de la Universitat de València o de la Universitat Politècnica de València, així com professionals liberals que desenvolupen la seua activitat a l'entorn del centre). També ha donat resposta durant molts cursos a famílies que volien un ensenyament en valencià i no disposaven d'aquests programes en els centres propers als seus domicilis.

Ens consta que els centres públics dels voltants no tenen capacitat per admetre més alumnat, per la qual cosa, les famílies excloses haurien de desplaçar-se encara més lluny, amb el consegüent augment en despeses i temps que atacaria directament la conciliació familiar.

Per tot això, pensem que la ràtio actual permet mantenir tots dos programes lingüístics donant així resposta a les demandes de les famílies.

Volem afegir que la proposta d'arranjament escolar per al curs 2014-15 s'ha fet "amb tota la mala intenció" perquè s'ha lliurat durant les vacances nadalenques obligant-nos a convocar el consell escolar durant les festes per poder fer les al·legacions abans del dia 2 de gener, quan acabava el termini. Una altra mostra dels constants atacs a l’escola pública.

El president Alberto Fabra va dir que el tancament de Radiotelevisió Valenciana és produïa perquè "no tancaria ni escoles ni hospitals", en canvi el seu informe demostra que el curs 2014-2015 en tancaran sis.

Per tot això li sol·licitem que reconsidere la seua proposta de supressió d'un mòdul en el nivell d'infantil del CEIP Federico García Lorca.

Petición cerrada

Esta petición ha conseguido 1151 firmas