Petition Closed

Cap and Gown for GSA

This petition had 79 supporters

Dear Parents and Friends of GSA's 2017 Graduates,

On January 9th, 2017 a form was sent to the parents of Global Scholar's Academy 8th grade students regarding payment plans for the $240 senior dues. Dues to cover cost of the prom, senior trip and graduation.

On March 30th, 2017 a letter was given to the students informing them that they will have a graduation with no cap and gown. Their reason: "recent increase in prices and parent feedback." No 8th grade parents gave feedback and their has been four recent bake sales that have generated over $500 dollars, money that was raised for the 5th and 8th grade seniors. So where is that money going?

Wearing a cap and gown is an important academic apparel to show friends and family our completion of middle school. Wearing a cap and gown shows friends and family that we are ready to begin our new educational journey which is high school.

So dear fellow GSA graduates, parents and friends, lets demand a cap and gown for our graduation, we want and deserve it!

Please support us by signing our petition for principal Aracelis Castellano-Folke and asst. principal, Tyson Strang.

Thank you,

8th Grade Global Scholar's Academy Students

__________________________________________________________________________

Estimado Padres y Amigos de los Graduados del 2017 de Global Scholar's Academy,

En Enero 9 del 2017 un formulario de pago fue enviado a los padres de los estudiantes del octavo grado de la escuela Global Scholar Academy. El formulario pedía a los padres que pagaran $240 dolares o que hicieran un plan de 5 pagos de $48. Dinero que cubriría los gastos de la graduación, el paseo de los graduados, y el baile de graduación o prom.

En Marzo 30 del 2017, una carta fue distribuida a los estudiantes informándoles que tendrían una graduación sin toga y birrete. Cual fue la razón? dijeron que por un recién aumento de precio y las opiniones de padres que piensan que no es necesario porque es muy caliente para andar con una toga. Pero a cuales padres  les preguntaron? no a los padres con hijos en el octavo grado. Y es mas, han tenido por lo menos cuatro venta de bizcocho que ha generado mas de $500 dolares, dinero que supuestamente fue generado para la graduación del 5to y 8vo grado. Entonces, a donde esta ese dinero?

Ponerse una toga y birrete es una importante ropa academica que le muestra a nuestros amigos y familiares que hemos terminado la escuela media. Ponerse una toga y birrete es una importante ropa academica que le muestra a nuestros amigos y familiares que ya estamos listos para comenzar nuestra nueva jornada académica que es high school.

Entonces, estimados compañeros de 8vo grado, padres y amigos, demandamos una toga y birrete para nuestra graduación. La queremos y la merecemos!!

Apoyenos y incluya su firma para la directora de la escuela, Aracelis Castellano-Folke y para el assistant principal, Tyson Strang.

Muchas Gracias,

Estudiantes del 8vo Grado de Global Scholar's Academy

Today: GSA is counting on you

GSA Students needs your help with “M.S 165 Global Scholar's Academy : Have Cap and Gown for GSA's 8th Grade 2017 Graduation”. Join GSA and 78 supporters today.