TOLERÀNCIA A LA INTOLERÀNCIA

0 personas han firmado. ¡Ayuda a conseguir 1.000!

Som un grup de mares i pares amb fills/es que tenen algun tipus d'intolerència i/o al·lèrgia alimentària que utilitzen el servei del menjador escolar de l'Escola Andorrana perquè en són alumnes.

Per posar amb antecedents, el servei de cuina del menjador escolar de l'Escola Andorrana, gestionat per l'Associació de Mares i Pares (AMPAEA), no està preparat per atendre l'alimentació d'aquests infants, pel que els pares i mares hem de contractar el servei de Menjador Escolar de la Cuina Centralitzada de l'Escola Francesa (APACEF), que s'encarrega de repartir els menús a totes les escoles del país que tenen nens i nenes amb intolerància i/o al·lèrgia alimentària i que no poden portar-se el menjar de casa o no poden anar a dinar a casa.

Dit servei té un cost de 90 eur/mes per infant, i el menjar no és fet al mateix dia.
Els dilluns mengen el menjar recalentat fet el divendres, i mai és del mateix dia, fent que certs aliments estiguin 'durs' quan aquests es recalenten.

El servei de menjador escolar de l'Escola Andorrana pels alumnes sense cap 'problema' alimentari té un cost de 57 eur/mes.

Primer de tot, no entenem com les cuines de l'Escola Andorrana, l'escola del país, no estan preparades per atendre a aquests infants, les cuines ja haurien d'estar preparades, cada vegada hi ha més infants amb intoleràncies alimentàries.

Seguidament, volem que tinguin un menú fet al mateix dia, amb la mateixa qualitat que la resta dels seus companys, actualment no els serveixen pa, i el menjar és recalentat.

I per acabar, un preu equitatiu, tots hem de pagar el mateix. No utilitzem aquest servei per una elecció, si no per una necessitat, és un tema de salut.
De la mateixa manera que qui té una despesa elevada a la sanitat pública segueix cotitzant el mateix que la resta, de la mateixa manera que l'infant que té unes necessitats especials físiques o psíquiques tampoc paguen més per una atenció especialitzda o un mobiliari adaptat, per què els infants afectats per intoleràncies i al·lèrgies alimentàries sí han de pagar més? També és un problema de salut.

Hem fet moltes gestions, hem parlat amb l'AMPAEA reiterades vegades, amb el Ministeri d'Educació, amb el Ministeri de Salut, etc., i ningú ens dóna cap solució, tots diuen que no depèn ni de l'un de l'altre.
Ens han proposat solicitar beques, però no ha de dependre de la situació econòmica de la família, si no que es produeixi un tracte igualitari i no discriminatori envers la resta de companys i companyes de l'escola.

No som un país tercermundista, tot al contrari, som un país amb una riquesa humana, natural i econòmica on aquestes situacions no s'han de produir.

Demanem que les autoritats i organitzacions involucrades es reuneixin i ens ofereixin una solució, perquè cada vegada som més les persones afectades i que estem insatisfetes amb aquest servei.

I per tot això us demanem la vostra col·laboració i que firmeu la present petició per a canviar aquesta situació i ens escoltin, per a que cap infant s'hi trobi.

Sabem que amb la vostra ajuda ho aconseguirem.

Gràcies a tots i a totes de tot cor