Victoria

Nosaltres volem tornar a casa

¡La petición ha conseguido su objetivo gracias a 166 firmas!

Nosaltres també volem

UN NOU GOVERN PER A UN NOU TEMPS

UN GOVERN D’ESQUERRES I VALENCIÀ

Nosaltres volem

TORNAR A CASA

Després del comunicat fet públic ahir per diferents entitats, associacions i sindicats del País Valencià, els exiliats econòmics hem cregut convenient fer públic aquest comunicat per a adherir-nos també a la petició.

La majoria som joves, però també hi ha gent no tan jove i fins i tot famílies senceres que hem hagut d’emigrar per a poder tindre la vida digna que en el nostre país se’ns nega. Som alacantins, castellonencs i valencians que des de fa anys estem a l’estranger a causa dels escassos recursos que s’han dedicat durant els últims anys (decennis!) a l’ensenyament, la sanitat pública, els serveis socials, la cultura o la recerca i la innovació, entre d’altres. No ens volen a casa, tot el contrari que als diferents països d’acollida, on a la majoria ens han rebut amb els braços oberts. Molts no hem tingut un començament fàcil, però almenys hem tingut més oportunitats que a la nostra terra.

Molts de nosaltres, des que vam nàixer, només hem conegut governs de dretes. Governs que menystenien la nostra llengua, la nostra cultura, la nostra educació (qui la vulga bona, que la pague)… Governs autoritaris que ens han ofegat a poc a poc, fins que un bon dia vam decidir que ja en teníem prou. Que preferíem viure en un altre país, on el nostre treball, la nostra dedicació –fins i tot quan encara no coneixíem l’idioma-, la nostra formació i experiència, sigueren valorades. Països on la recerca científica és una prioritat (tants investigadors forçadament escampats per tot el món), llocs on la sanitat pública és fonamental (fisioterapeutes, infermeres, metges...), societats en què l’educació és vista com el que és, una inversió de futur per al poble (professors d’institut de català i castellà a l’estranger, educadors infantils en escoles…), i una llista infinita, que no s’acabaria mai.

Ara, després de quasi tota una vida (almenys de la nostra), per fi l’oportunitat del canvi ha arribat. I no volem qualsevol canvi, volem un canvi d’esquerres i valencià, un canvi que estiga basat en el que les persones necessiten. Fet amb el trellat i el sentit comú que governar un país requereix.

Per això ens volem adherir al manifest pel canvi de la societat civil valenciana, fet divendres 5 de juny.

Nosaltres també volem

UN NOU GOVERN PER A UN NOU TEMPS

UN GOVERN D’ESQUERRES I VALENCIÀ

Nosaltres volem

TORNAR A CASA

Hoy: Volem cuenta con tu ayuda

Volem TORNAR necesita tu ayuda con esta petición «Mónica Oltra, Antonio Montiel, Ximo Puig: Nosaltres volem tornar a casa». Únete a Volem y 165 personas que ya han firmado.