Petitioning Los Angeles City Council

Los Angeles City Council: Legalize mobile sidewalk vending in Los Angeles

Street vending in Los Angeles is part of the history, culture, and economy of our city. Studies estimate Los Angeles is home to over 10,000 street vendors, many of whom provide important goods and crafts, fresh fruits and vegetables, and other healthy culturally-relevant food in neighborhoods with limited healthy food options. These street vendors operate outside of the formal economy, because the City currently lacks a process to recognize and support these entrepreneurs. These entrepreneurs have been struggling for decades as they experience discrimination, attacks on their livelihood, excessive fines, and even arrests. Our city currently criminalizes sidewalk vendors. We believe that these laws are negatively impacting vendors, community members, and the overall L.A. economy.

By developing a permit process with a humane enforcement strategy, the City could give these small business owners an opportunity to make an honest living, support public health and activate the vibrancy and safety of our streets.

A permit system should:

Be citywide

Be accessible to vendors

Promote economic development

Incentive sale of healthy food options

Have reasonable and humane enforcement

Include vending in City Parks

Legalizing sidewalk vending for Los Angeles entrepreneurs will advance small business growth, help create vibrant and safer neighborhoods, and expand access to fresh, healthier, and affordable foods.

__________________________________________________________

La Venta ambulante en Los Ángeles es parte de la historia, la cultura, y la economía de nuestra ciudad. Estudios estiman que Los Ángeles es hogar para más de 10.000 vendedores ambulantes, muchos de los cuales ofrecen bienes y artesanías importantes. Un gran número de vendedores ambulantes  ofrecen frutas y verduras frescas, y otros alimentos saludables y culturalmente relevantes en comunidades con opciones limitadas a comidas saludables. Estos vendedores ambulantes operan fuera de la economía formal, ya que la ciudad actualmente carece de un proceso para reconocer y apoyar a estos empresarios. Estos empresarios han sufrido décadas de discriminación, ataques contra sus medios de vida, multas excesivas, e incluso detenciones. Nuestra ciudad actualmente criminaliza a nuestros vendedores ambulantes. Creemos que estas leyes están impactando negativamente a proveedores, miembros de la comunidad y a la economía en general de Los Ángeles.

Al desarrollar  un proceso de permisos con una estrategia de trato humano de parte de autoridades hacia los vendedores ambulantes, la Ciudad les podría dar a estos propietarios de pequeñas empresas la oportunidad de ganarse la vida honradamente, apoyar la salud pública y promover la vitalidad y la seguridad de nuestras calles.

Un sistema de permisos debe:

• Ser aplicada a lo largo de toda la ciudad

• Ser accesible a los vendedores

• Promover el desarrollo económico

• Incentivar opciones de alimentos saludables

• Tener una aplicación de tratamiento razonable y humano hacia los vendedores

• Incluir permisos para la venta en los  parques de la Ciudad

La legalización de la venta ambulante en las aceras  para los empresarios de Los Ángeles avanzara el crecimiento empresas pequeñas, creara vecindarios vibrantes y más seguros, y ampliara el acceso a los alimentos frescos, saludables y asequibles.

Letter to
Los Angeles City Council
I believe that street vendors create jobs, build healthier communities, and cultivate safer streets. Los Angeles should legalize vending on sidewalks.