Victoire

Carta de protesta a la cadena de TV Británica BBC sobre la crisis en Cataluña

Cette pétition a abouti avec 785 signatures !

LETTER IN ENGLISH:

Dear Sir,

We are writing to you on behalf of a platform of Spanish citizens wishing to share with you our great concern about the editorial line of the BBC in the last few weeks.

More specifically, we are concerned about how your TV channel seems to have been portraying the events that have unfolded in recent weeks in Catalonia. We have the impression that your audience has only received one side of the story, that of the separatists, but we would like to remind you that the Catalan crisis also has protagonists who do not support separatism. Based on the results of the last regional elections, those wishing to be part of a Catalonia within Spain are in fact the majority of the Catalan population.

We would like to stress that this letter is not a complaint about BBC giving a voice to the separatists. It is perfectly legitimate and democratic for everyone to express their ideas and for the media to be free to decide and disseminate whatever they want.

However, we are concerned that the BBC seems to choose promoting only the separatists' messages and thus not providing balanced, fair and complete information to its audience. Given the high professional standards of the BBC we are surprised to see that non-separatist Catalans had no opportunity to have their voice heard, and to share their concerns and fears with the BBC's audience.

We believe that the role of public media is primarily to inform objectively about issues of interest, without favouring only and exclusively one political vision, as well as being plural when it comes to collecting different points of view on the same subject.

This is why we allow ourselves to ask you to reconsider the ways this topic has been presented up to now and to review the situation so that your audience can be informed of all the different views and sensitivities on this matter. We are sure that in this way the BBC will continue to be the most respected media in the world for its level of professionalism, its objectivity and its journalistic independence.

Yours sincerely,

LETTER IN SPANISH:

Estimado señor,

Le escribimos en nombre de una plataforma de ciudadanos españoles que desean compartir con usted nuestra gran preocupación por la línea editorial de la BBC en las últimas semanas.
Más específicamente, nos preocupa cómo su canal de televisión parece haber estado retratando los eventos que se han desarrollado en las últimas semanas en Cataluña. Tenemos la impresión de que su audiencia solo ha recibido un lado de la historia, la de los separatistas, pero nos gustaría recordarle que la crisis catalana también tiene protagonistas que no apoyan el separatismo. Según los resultados de las últimas elecciones regionales, aquellos que desean formar parte de una Cataluña dentro de España son, de hecho, la mayoría de la población catalana.
Nos gustaría hacer hincapié en que esta carta no es una queja sobre BBC dando una voz a los separatistas. Es perfectamente legítimo y democrático que todos puedan expresar sus ideas y que los medios sean libres de decidir y difundir lo que quieran.
Sin embargo, nos preocupa que la BBC parezca elegir promover solo los mensajes de los separatistas y por lo tanto no proporcionar información equilibrada, justa y completa a su audiencia. Dado el alto nivel profesional de la BBC, nos sorprende ver que los catalanes no separatistas no tengan la oportunidad de hacerse oír y compartir sus preocupaciones y temores a través de la audiencia de la BBC.
Creemos que el papel de los medios públicos es principalmente informar objetivamente sobre temas de interés, sin favorecer única y exclusivamente una sola visión política, y ser plural a la hora de recoger diferentes puntos de vista sobre el mismo tema.
Es por eso que nos permitimos pedirle que reconsidere las formas en que se ha presentado este tema hasta ahora y que revise la situación para que su audiencia pueda ser informada de todos los puntos de vista y sensibilidades sobre este asunto. Estamos seguros de que de esta manera la BBC continuará siendo el medio más respetado en el mundo por su nivel de profesionalismo, su objetividad y su independencia periodística.

Reciba un cordial saludo,

European citizens compte sur vous aujourd'hui

European citizens a besoin de votre aide pour sa pétition “Lord Hall of Birkenhead, the Director-General of the BBC corporation: Letter of Protest Carta to BBC in relation to the Catalan crisis”. Rejoignez European citizens et 784 signataires.