Lets Pool Together #MakeWaves

0 have signed. Let’s get to 500!

Members of the aquatic community in Fredericton under the Capital Region Aquatic Facilities Team (CRAFT) including the Fredericton Aquanaut Swim Team (FAST), Synchro Fredericton, Fredericton Diving Club, along with hundreds of other users, will be losing our primary facility to train when the Sir Max Aitken Pool is decommissioned in September 2018.

This is sad, but we are focusing on the positive and are daring to dream about the new possibilities for our great city of Fredericton.

Aquatics has been an important part of the Fredericton fabric for many decades.  The imminent reduction of aquatics capacity via the elimination of the Sir Max Aitken (SMA) pool is an urgent issue that needs leadership, partnership and a sense of urgency.

We understand that a new aquatics centre in Fredericton must be a regional initiative with support from various partners including government and UNB.  However, it needs to start with the City of Fredericton stepping up and committing this project as a priority.

We, the undersigned, are asking the City of Fredericton to commit to making a new capital region aquatics centre a priority.  And we are asking all levels of government, the surrounding municipal regions and UNB to commit to supporting this important initiative.

Les membres de la communauté aquatique de Fredericton sous le groupe de la région de la capitale de l'équipe d'installations aquatiques (CRAFT) comprenant l'équipe de natation d'Aquanaut Fredericton (FAST), Synchro Fredericton, le club  de plongée, ainsi que des centaines d'autres utilisateurs, vont perdre leur installation principale d’entraînement quand la piscine Sir Max Aitken (SMA) sera mise hors service en septembre 2018.

C'est décevant, mais nous mettons l'accent sur le positif et osons rêver aux  nouvelles possibilités pour notre merveilleuse ville qu’est Fredericton.

Depuis longtemps, les activités aquatiques font partie intégrante de la vie de Fredericton. La perte prochaine de la piscine Sir Max Aitken (SMA) aura pour effet de réduire énormément l’accès à ce genre d’activités. C’est un enjeu urgent qui nécessite sans délai du leadership, de la collaboration et un véritable partenariat.

Nous comprenons qu'un nouveau centre aquatique à Fredericton doit être une initiative régionale avec l'appui de divers partenaires, dont le gouvernement et l'Université du Nouveau-Brunswick (UNB). Cependant, il est nécessaire que la Ville de Fredericton commence en s’engageant à voir ce projet comme une priorité.

Nous demandons à la Ville de Fredericton de s'engager à nouveau à faire une priorité d’un centre aquatique de la région de la capitale. Et nous demandons à tous les niveaux de gouvernement, les régions qui entourent la capitale et  l'UNB de  s’engager à soutenir cette initiative importante.

Today: FAST is counting on you

FAST needs your help with “Lets Pool Together #MakeWaves”. Join FAST and 219 supporters today.