Victoria

¡La petición ha conseguido su objetivo gracias a 1.664 firmas!

El País valencià té un himne (regional) que no té acceptació entre gran part de la població. Es tracta d'una composició encarregada expressament per a l'Exposició Regional Valenciana de 1909.

La Muixeranga es una melodia que té una història documentada de quasi 300 anys, d'autor desconegut.

El lloc on millor va sobreviure és Algemesí, per ser la música que acompanya els castells humans durant les festes majors d'aquest poble. Les Festes de la Muixera (música i castells humans) foren declarades l'any 2011 Patrimoni cultural immaterial per la UNESCO.

Els darrers 50 anys la Muixeranga s'ha deslligat d'aquest context festiu-religiós i s'ha anat escampant pels pobles del País Valencià en festes laiques, populars i reivindicatives com són a l'Olleria, l'Alcúdia, Sueca, València, Silla, Gandia, Oliva, Pego, Cullera, Castelló, Vinaròs, Altea. Fins a aplegar a la ciutat d'Alacant on dins de les festes de les Fogueres del 2015 es presentà en la primera trobada alacantina de Muixeranga i castells humans.

Per raons històriques i culturals i la seua acceptació social arreu del País Valencià, volem que les Corts Valencianes declaren la Muixeranga himne oficial del País Valencià i que sone en tots els esdeveniments oficials, culturals, esportius, etc. arreu del País Valencià.

Hoy: Auke cuenta con tu ayuda

Auke Zeldenrust necesita tu ayuda con esta petición «Les Corts Valencianes: Que les Corts Valencianes declaren la melodia de la Muixeranga himne oficial del País Valencià.». Únete a Auke y 1.663 personas que ya han firmado.