REDUCE MICHELTORENA CLASS SIZE

0 have signed. Let’s get to 500!

(Traducción abajo)

We, the parents/caregivers at Micheltorena Elementary, are concerned that our children’s education will be negatively impacted by losing our PHBAO status.

PHBAO is an acronym for Predominantly Hispanic, Black, Asian, or other Non-Anglo.

Schools in this category receive additional state funding to help cap class sizes in the upper grades. We're worried that losing this PHBAO designation will have a negative effect on our class sizes, number of teachers, and much needed resources, as well as the diversity of our school.

Right now, LAUSD is saying they have to increase our 4th & 5th grade classes from 30 to 36 students. This is unacceptable.

To avoid this, we urge Dr. Ref Rodriguez (our representative on the school board) to:

1. Make sure LAUSD enforces the UTLA contract limiting upper grade class sizes to 32 students (not 36), so that we can keep as many teachers as possible next year, and our 4th and 5th graders get the best education available.

2. Allow us to add an additional Kinder class to the Dual Language Program next year, considering we currently have 90 families on our DLP waiting list, yet we don't want to have ridiculously large Kinder classes either.

3. Ask LAUSD for more financial/institutional support for DLP.

4. Help us recruit more native Spanish speakers for every grade in our DLP, so that we can preserve our remaining diversity and DLP status.

PETICIÓN: REDUCIR EL TAMAÑO DE LAS CLASES EN MICHELTORENA

Como padres/guardianes de niño/as en la escuela Micheltorena, nos preocupa que la educación de nuestro/as hijo/as se vea afectada de manera negativa al perder nuestro estado de PHBAO.

PHBAO es un acrónimo de predominante hispano, negro, asiático u otro no anglosajón.

Las escuelas en esta categoría reciben fondos estatales adicionales para ayudar a limitar el tamaño de las clases en los grados superiores. Nos preocupa que la pérdida de esta designación de PHBAO tenga un efecto negativo en la capacidad de nuestros salones de clase, la cantidad de maestros y los recursos que tanto necesitamos, y la diversidad de nuestra escuela.

En este momento, LAUSD dice que debemos aumentar el número de alumnos a 36 por cada salon de clase en los 4to y 5to grados, lo cual es inaceptable.

Para evitar estas medidas, instamos al Dr. Ref Rodríguez (nuestro representante en la junta escolar) a:

1. Asegurarse de que LAUSD haga cumplir el contrato de UTLA que limita el tamaño de las clases a 32 estudiantes y no a 36. De manera que podamos conservar a tantos profesores como sea posible el próximo año, y que nuestros alumnos de 4to y 5to reciban la mejor educación posible.

2. Permitirnos agregar una clase adicional de Kinder al programa de lenguaje dual (DLP) el próximo año, considerando que actualmente contamos con 90 familias en la lista de espera, sin embargo tampoco queremos tener sobre cupo en las clases de kinder.

3. Solicitar al LAUSD que nos otrorgue más apoyo financiero / institucional para DLP.

4. Ayudarnos a reclutar más hablantes nativos de español para cada grado en DLP, y así poder preservar nuestra diversidad restante y el estado de DLP.

Today: Erin is counting on you

Erin PC needs your help with “LAUSD: REDUCE MICHELTORENA CLASS SIZE”. Join Erin and 356 supporters today.