Inform the public on the role of the Registered Nurse

0 have signed. Let’s get to 2,500!

With the recent misrepresentation of the Registered Nurses' role posted by CUPE 1252, it is now important that the Nurses Association of New Brunswick step up to explain to the public the true role and value of Registered Nurses.

NANB is responsible for protecting the public by maintaining educational and licensing standards for Registered Nurses and upholding the code of ethics and scope of practice for Registered Nurses in New Brunswick.

NANB must correct the public's misconceptions as presented by CUPE 1252 about the Registered Nurses scope of practice and role in the health care system for the continued safe care of New Brunswickers.

French translation:

CUPE 1252 ont récemment affirmé de fausses affirmations sur le champ de pratique de l’infirmière immatriculée. Il est prioritaire que l’Association des Infirmiers et Infirmières du Nouveau-Brunswick (AIINB) intervienne afin d’expliquer au public le rôle et la valeur des infirmiers et infirmières immatriculées.

L’AIINB est responsable de la protection du public en maintenant les normes de formation et de réglementation des infirmières immatriculées. L’AIINB est aussi redevable de maintenir et assurer le code de déontologie et le champ de pratique des infirmières immatriculées au Nouveau-Brunswick.

Il est impératif que l’AIINB corrige les fausses interprétations tel que présentés par le CUPE 1252 sur le champ de pratique des infirmiers et infirmières immatriculées ainsi que leur rôle dans le système de soins de santé. Ceci afin d’assurer des soins compétents et sécuritaires à la population du Nouveau-Brunswick.