Genudnævn Margrethe Vestager til Europa-Kommissionen 2019-2024

0 have signed. Let’s get to 200!

Margrethe Vestager gør det fremragende som konkurrencekommissær i EU. Med handlekraft og mod konfronterer hun multinationale selskaber, der alt for ofte undgår at betale skat, og de lande, der tildeler dem en unfair konkurrencefordel, så medlemslandenes statskasser går glip af vigtige skatteindtægter til velfærd. Vestagers indsats har skabt fornyet forståelse for vigtigheden af det europæiske projekt: dagligt viser hun, at EU også handler om retfærdighed, og at repræsentanter fra mindre lande kan gøre en afgørende forskel.

Vestager er den rigtige person på den rigtige post på det rigtige tidspunkt: en fighter for fair beskatning; en dygtig kommunikator der skaber tiltrængt opbakning til det europæiske samarbejde; en højtprofileret dansker med personlig troværdighed forankret i nordiske værdier; og en fantastisk rollemodel for kvinder verden over.

Vestager har udtalt, at hun gerne fortsætter på posten som kommissær, og forventer at kunne opnå endnu flere resultater i kampen for fair beskatning i en forlænget mandatperiode. Ikke at lade hende fortsætte på grund af andre danske politikeres personlige karriereambitioner og snævre partipolitiske hensyn vil kun befordre politikerleden og bekræfte fordomme om, at politik ikke handler om almenvellet, men om politikernes egne interesser. Regeringen har her en enestående mulighed for at udvise storsind og gøre det eneste rigtige, til gavn for den internationale indsats for retfærdig skatteopkrævning, opbakningen til EU, Danmarks interesser og unge kvinder, der har godt af at se, at man som kvinde både kan have magt og være sig selv.

Vi opfordrer på det kraftigste den danske regering, og særligt ledelsen i Venstre, til at lade Margrethe Vestager fortsætte som det danske medlem af EU-Kommissionen efter 2019.

Today: Gør det rigtige is counting on you

Gør det rigtige needs your help with “Lad Margrethe Vestager fortsætte som kommissær efter 2019”. Join Gør det rigtige and 136 supporters today.