Victory

Approve Valiente College Preparatory Charter School

This petition made change with 330 supporters!

Valiente College Preparatory Charter School will provide families across Southeast Los Angeles with a new option for a high quality public school that ensures all students are on track for college.

Valiente College Preparatory Charter School proporcionará a las familias de todo el sudeste de Los Angeles con una nueva opción para una escuela pública de calidad que asegura que todos los estudiantes estén en camino a la universidad.

Valiente College Prep offers families a different type of public school for their children: one that ensures success by including an extended school-day (7:30am to 4:10pm), small school community of under 525 students, and focus on rigorous college prep academics at all grade levels through two periods daily of math and reading, daily science and social studies, and P.E. and independent reading time four days per week.

Valiente College Prep ofrece a las familias un tipo diferente de escuela pública para sus hijos: uno que asegura el éxito mediante la inclusión de una escuela-día extendido (7:30 a 16:10), una pequeña comunidad de la escuela de menores de 525 estudiantes, y se centran en la rigurosa preparación para la universidad académicos de todos los grados a través de dos períodos diarios de matemáticas y lectura, ciencias y estudios sociales a diario, y PE y el tiempo de lectura independiente de cuatro días por semana.

As a public charter school, Valiente College Prep is tuition-free and serves all students, including students with special needs, English Learners, and GATE students.

Como una escuela pública autónoma, Valiente College Prep es la matrícula gratuita y sirve a todos los estudiantes, incluyendo a los estudiantes con necesidades especiales, English Learners,  y estudiantes de GATE.

Valiente College Prep will succeed because it was developed through the Building Excellent Schools (BES) Fellowship. The BES schools in Los Angeles have all been recognized for incredible quality serving low-income communities. The other BES Los Angeles schools are: Endeavor College Prep, a California Distinguished School named in 2014 by USC as one of the top 10 charter schools in California; Valor Academy, a California Distinguished School; Equitas Academy, a California Distinguished School; and Crown Prep, which turned around failing 24th Street Elementary. Valiente College Prep is designed to bring the best elements of each of these schools together to serve the Southeast Cities.

Valiente College Prep tendrá éxito porque fue desarrollado a través de los de Building Excellent Schools (BES) Fellowship. Las escuelas de BES en Los Ángeles han sido reconocidos por la calidad increíble servicio a las comunidades de bajos ingresos. Las otras escuelas BES Los Ángeles son: Endeavor College Prep, una Escuela Distinguida de California en el 2014 por la USC como una de las 10 mejores escuelas charter en California; Valor Academy, una escuela distinguida de California; Equitas Academy, una escuela distinguida de California; y Crown Prep, que dio la vuelta en su defecto 24th Street Elementary. Valiente College Prep está diseñado para traer a los mejores elementos de cada uno de estos colegios juntos para servir a las ciudades del sudeste.

Valiente College Prep's proposal has been reviewed and recommended by the team of teachers, educators, lawyers, accountants, and school administrators at Los Angeles Unified School District. Already, over 200 families have signed up to enroll in the 140 seats that Valiente College Prep plans to have next year!

La propuesta de Valiente College Prep ha sido revisado y recomendado por el equipo de profesores, educadores, abogados, contadores y administradores de la escuela en Los Angeles Unified School District. Ya, más de 200 familias se han inscrito para inscribirse en los 140 escaños que Valiente College Prep planea tener el año que viene!

Now, we need the LA County Board of Education to listen to the hundreds of parents who want to enroll their children at Valiente College Preparatory - and vote on February 3 to approve their charter!

Sign our petition to show your support for parent choice to attend a great new school!

Ahora, tenemos que la Los Angeles County Board of Education para escuchar a los cientos de padres que quieran inscribir a sus hijos en Valiente College Prep - y votar el 3 de febrero para aprobar sus Charter!

Firma nuestra petición para mostrar su apoyo a la elección de los padres a asistir a una nueva gran escuela!

Today: Valiente College Preparatory Charter School is counting on you

Valiente College Preparatory Charter School needs your help with “LACOE Board Members: Approve Valiente College Preparatory Charter School”. Join Valiente College Preparatory Charter School and 329 supporters today.