Petitioning La Préfecture du Pas-de-Calais Fabien SUDRY and 1 other

0 have signed. Let’s get to 1,000.

*Version française ci-dessous*

I, Maryam Ahmadi, have had my family forcefully broken into pieces by the french authorities.

A few weeks ago, my husband was arrested by the french police in Calais and placed in a retention centre near Paris. I was given no news and was worried. We have an 8-month old baby together. After a day of not seeing him return, I travelled on my own to Paris with my baby to go visit my husband, where I was arrested and placed in a different retention centre and my baby was taken away from me to be placed in a temporary host family. Within two days, our family was completely separated and placed in three different buildings. In the week following my arrest, I was freed and my baby was returned to me: the judges and lawyers we saw were also convinced this situation was scandalous. My baby should've never been taken away from me, and I shouldn't have been placed in the retention centre.

Now, my husband is facing deportation. The authorities are threatening to send him to Afghanistan. France has, up until now, never sent a person back to Afghanistan, but it's increasingly looking like my husband might be the first. While some European countries have no trouble sending Afghans back to Afghanistan, that country remains "red" and not recommended for EU citizens to travel to.

I am an Iranian national, and my husband and I fled our countries because we could not live together in either. It is for our family that we left Iran and Afghanistan, thinking that in Europe we would be able to build a family together, with our 8-month old baby. Now, the french authorities might destroy that dream forever.

Please sign this petition to urge the french authorities to release my husband, for him not to be sent to Afghanistan, but instead be returned to us - his wife and child.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Version française:

Moi, Maryam Ahmadi, a témoigné de la séparation forcée de ma famille par les autorités françaises.

Il y a quelques semaines, mon mari a été arrêté par la police à Calais. Il a été ensuite placé dans un Centre de Rétention Administrative (CRA), au Mesnil-Amelot, près de Paris. N’ayant aucune nouvelle, j’étais inquiète. Nous avons ensemble un bébé de 8 mois. Nous ne l’avons pas vu pendant 48 heures, donc j’ai décidé d’aller à Paris avec mon bébé pour voir mon mari. C’est là-bas que j’ai été moi-même arrếtée et placée dans un CRA. Mon bébé m’a été retiré des bras, puis remis à l’Aide Sociale à l’Enfance. En deux jours, notre famille a été complètement séparée, administrativement et géographiquement. Dans la semaine qui a suivi mon arrestation j’ai été libérée et mon bébé m’a été remis : les juges et les avocats que nous avons vu étaient également choqués par la situation. Mon enfant n’aurait jamais dû être séparé de ses parents et je n’aurais pas dû être mise en centre de rétention.

En ce moment, mon mari est menacé d’être expulsé vers l’Afghanistan. La France n’a jamais jusque-là, renvoyé de personne en Afghanistan, mais il se pourrait que mon mari soit parmi les premiers. Bien que les pays européens n’aient aucun scrupule à déporter des personnes vers l’Afghanistan, ce pays demeure listé “rouge” et non recommandé pour les citoyens européens souhaitant s’y rendre.

Je suis de nationalité iranienne. Mon mari et moi avons fui nos pays car nous ne pouvions vivre ensemble dans aucun des deux. C’est pour notre famille que nous avons dû quitter l’Iran et l’Afghanistan, tout en pensant que nous pourrions construire notre famille avec notre enfant de 8 mois. Présentement, ce rêve risque d’être détruit pour toujours par les autorités françaises.

S’il vous-plaît, je vous prie de signer cette pétition afin que les autorités françaises libèrent mon mari, pour qu’il ne soit pas renvoyé en Afghanistan, mais qu’il puisse nous revenir, à sa femme et son bébé.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Organisations involved / Organisations participatrices:
- Le Mouvement Ni Putes Ni Soumises
- KALI
- La Cabane Juridique
- Refugee Women's Centre
- Help4Refugee Children Team
[Please contact us if your organisation wants to support this movement / Merci de nous contacter si votre association souhaite prendre part à ce mouvement]

This petition will be delivered to:
  • La Préfecture du Pas-de-Calais
    Fabien SUDRY
  • Ministre de l'intérieur
    Gérard Collomb

Mouvement Ni Putes Ni Soumises started this petition with a single signature, and now has 578 supporters. Start a petition today to change something you care about.

Today: Help4Refugee is counting on you

Help4Refugee Children needs your help with “La Préfecture du Pas-de-Calais: Father of 8-month old baby risks deportation to Afghanistan, forced by French authorities”. Join Help4Refugee and 577 supporters today.