Help us keep community gardens alive in Los Angeles

0 have signed. Let’s get to 200!

Dear Los Angeles City Councilmembers,

Last year we voiced our strong concerns about the how the LADWP water rate increase to the “Schedule F” rate would impact community gardens all across this City.  What we feared is coming true.  Simply put, the almost 300% increase the Council approved last year has begun to hit our low-income neighbors, friends and elderly community members the hardest.  Without immediate city intervention, this water rate increase threatens the very existence of many gardens, especially in underserved neighborhoods, and will deny people the opportunity to put food on the table and provide for their families.  We believe by doing nothing to ease the difficulty caused by this rate hike contradicts the many of the efforts that the Council and Mayor have made in recent years to promote community gardens, urban agriculture and urban greening efforts in general.

Many of you have stood with us when we broke ground at our beloved gardens.  However, despite the Council’s recognition of the numerous community benefits community gardens offer, there has never been true financial and infrastructure support dedicated to ensuring that community gardens survive.  As we continue to do our part to conserve water and raise funds to pay our water bills, we ask for Council leadership in identifying long-term support to keep our gardens open for all to enjoy.

The Los Angeles Community Garden Council and other garden advocates are holding a Day of Action at City Hall on July 28th. We will ask council members for long-term budgetary support from the City. We want and need the City to invest in the community garden movement.

We will be presenting all signatures to council members. If you can't be at our Day of Action, sign our petition!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Estimados miembros del Ayuntamiento de Los Angeles,

El año pasado, expresamos nuestras fuertes preocupaciones acerca de cómo el aumento de las tarifas del agua de LA DWP al "Schedule F" impactarían los jardines comunitarios alrededor de nuestra ciudad. Lo que temíamos se está haciendo realidad. En pocas palabras, el aumento de casi 300%, aprobado el año pasado por el Consejo, ha comenzado a afectar con mayor fuerza a nuestros vecinos de bajos ingresos, amigos y miembros de la comunidad de ancianos. Sin una intervención inmediata de la ciudad, este aumento de las tarifas del agua amenaza la existencia de muchos jardines, especialmente en barrios menos privilegiados, y negará a muchas personas la oportunidad de poner comida en la mesa y proveer para sus familias. Nosotros creemos que no hacer nada para aliviar las dificultades causadas por este aumento de tarifas contradice los numerosos esfuerzos que el Consejo y el Alcalde han hecho en los últimos años para promover los jardines comunitarios, la agricultura urbana, y una ciudad más verde y ecológica de manera general.

Muchos de ustedes nos apoyaron cuando iniciamos y construimos poco a poco nuestros queridos jardines. Sin embargo, a pesar del reconocimiento por parte del Consejo de los diversos beneficios a la comunidad que nuestros jardines ofrecen, nunca ha habido un verdadero soporte financiero y de infraestructura dedicado a asegurar que los jardines comunitarios sobrevivan. A medida que continuamos haciendo nuestra parte para conservar agua y recaudar fondos para pagar nuestras facturas de agua, pedimos a los líderes del Consejo que identifiquen el apoyo a largo plazo necesario para mantener nuestros jardines abiertos, y así de esta forma, que todos los puedan seguir disfrutando.Los Angeles Community Garden Council is holding a Day of Action at City Hall on July 28th. We will ask council members for long-term budgetary support from the City. We want and need the City to invest in the community garden movement.

Los Angeles Community Garden Council y otros defensores de la agricultura urbana estamos organizando un Día de Acción en City Hall el día 28 de Julio. Necesitamos apoyo presupuestario a largo plazo de la ciudad. Nosotros queremos y necesitamos que la ciudad invierta en el movimiento de jardines comunitarios.

Estaremos presentado las firmas que juntemos a los miembros del Consejo. Si no puedes ir al Día de Acción, firma aquí!

Today: Los Angeles Community Garden Council is counting on you

Los Angeles Community Garden Council needs your help with “LA City Council: Help us keep community gardens alive in Los Angeles”. Join Los Angeles Community Garden Council and 148 supporters today.