Marvel Studios, Give the Latino community a live action superhero movie too!

0 have signed. Let’s get to 200!

While I’m completely elated for the black community on having this defining milestone with the revolutionary movie Black Panther, it also completely saddens me because it forces you to open your eyes on the other minorities being left behind and completely overlooked. Specifically for me, the Latino community. It saddens me that my kids and all the other kids in the Latino community do not have a superhero they can identify with in the Marvel Cinematic Universe. We have only been constantly represented as dirty,lazy, gang-bangers/criminals, cleaners, and landscapers by Hollywood for lack of roles. That’s just not all of the Latino community. Unfortunately the heroes that are hispanic have always been white washed and/or casted by white actors or always just sidekicks to the sidekicks in Hollywood movies. I don’t want to take any of the positivity that Black Panther is creating because it truly is pathing the way for other minority communities to be heard. Our kids deserve to believe they can save the world, go on exciting adventures or accomplish the impossible too. We need a new live action superhero movie that illustrates a latino person that’s out there doing something positively amazing, something that they can look up to regardless of what society has prematurely branded them. We need something to give our kids something to look up to and say “hey maybe we can do something more than what we see around us.” Give the Latino community a live action Latino Superhero movie in the Marvel Cinematic Universe, not just another supporting role!

Aunque estoy completamente eufórico por la comunidad negra por tener este hito decisivo con la revolucionaria película Black Panther, también me entristece por completo porque te obliga a abrir los ojos a las otras minorías que quedan atrás y que pasan por alto por completo. Específicamente para mí, la comunidad latina. Me entristece que mis hijos y todos los demás niños de la comunidad latina no tengan un superhéroe con el que puedan identificarse en el universo cinematográfico de Marvel. Solo nos han representado constantemente como holgazanes, holgazanes, delincuentes, limpiadores y jardineros pandilleros por Hollywood por falta de roles. Eso no es solo toda la comunidad latina. Desafortunadamente, los héroes que son hispanos siempre han sido blanqueados y / o lanzados por actores blancos o siempre solo como compinches con los compinches de las películas de Hollywood. No quiero tomar ninguna de las cosas positivas que Black Panther está creando porque realmente está allanando el camino para que se escuche a otras comunidades minoritarias. Nuestros niños merecen creer que pueden salvar el mundo, seguir emocionantes aventuras o lograr lo imposible también. Necesitamos una nueva película de superhéroes de acción en vivo que ilustre a una persona latina que está haciendo algo increíblemente positivo, algo que puedan admirar independientemente de lo que la sociedad les haya calificado prematuramente. Necesitamos algo para darles a nuestros hijos algo que admirar y decir "ojalá podamos hacer algo más de lo que vemos a nuestro alrededor". Dele a la comunidad latina una película de Superhéroes latinos en acción en el Universo cinematográfico Marvel, no solo otro apoyo ¡papel!

Today: April is counting on you

April Villada needs your help with “Kevin Feige: Marvel Studios: Give us a live action Latino superhero!”. Join April and 128 supporters today.